Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

תביעות נגד גוגל

משרד עו"ד גיא אופיר מתמחה בתביעות נגד גוגל

חברת גוגל העולמית חולשת כיום על 90 אחוז משוק האינטרנט העולמי ובעצם רוב רובו המוחלט של ציבור הגולשים בעולם עושה שימוש תדיר בגוגל יותר מבכל מנוע חיפוש אחר.

עקב היות גוגל מקור חיפוש ומידע, ואחד מן המפרסמים הגדולים באינטרנט (פרסום ממומן – adwords) החלה להתפתח בארץ ובעולם ליטיגציה משפטית כמו גם יותר תביעות נגד חברת גוגל העולמית וחברות הבת שבבעלותה.

גוגל מזמן כבר הגיעה למסקנה כי לא משתלם לה להחזיק שירות לקוחות, בו יענו לבקשות, טענות ומענות של גולשים ומשתמשים, אלא היא בעצם אומרת שירות הלקוחות שלנו הוא בית המשפט, אם יש למישהו בעיה עם גוגל, שיפנה לבית המשפט ויגיש תביעה, גוגל תתיש אותו בעזרת עורכי הדין שלה וגם אם היא תפסיד במשפט ותיאלץ לתת צ'ק שמן ככל שיהיה, זה עדיין יותר משתלם מלהחזיק שירות לקוחות עבור 5 מיליארד משתמשים,

משרדנו ניצח מספר תיקים מתוקשרים נגד חברת גוגל, ומנהל גם היום מאבקים משפטיים נגד גוגל חברות הבת שלה ותאגידי ענק נוספים, ראו תביעות בעניין משלוחה נגד גוגל שם גוגל הפרה את סימנה המסחרי של חברת משלוחה במנגנון האיות האוטומטי וחוייבה לשנות את המנגנון ולפצות את החברה,וכן רוזנטל נגד גוגל, שם משרד ייצג את איש העסקים אשר מנגנון ההשלמה של גוגל השלים את שמו בהשמצות כגון נוכל, רמאי וכו' גם שם גוגל חוייבה בדין, הסירה את התוצאות הפוגעניות וחוייבה בפיצויים.

גוגל פועלת באסטרטגיה התחמקות בלתי ראויה לטעמנו, היא מקשה על יצירת קשר עמה, אינה מפרסמת טלפון, כתובת וכדומה.

כאשר נעשית פניה אל חברת גוגל ישראל בע"מ בין אם במכתבי פניה ובין אם בתביעה נגד גוגל, טוענת חברת גוגל ישראל בע"מ כי אינה קשורה למנוע החיפוש גוגל, אין לה שליטה עליו, ואין טעם לפנות אליה.

הפסיקה בישראל כבר התמודדה מספר פעמים עם התנהלות גוגל ישראל בע"מ בתביעות שהוגשו נגדה בעניין מנוע החיפוש גוגל.

ישנן קביעות סותרות, בפסיקה אחת נקבע:

"ממילא יש יותר מידי מינים של Google שמתגלגלים בעניין זה, מארה"ב, אירלנד, ישראל וכו' כאשר גם המבקשת מודה שכל מניותיה מוחזקות בידי עוד גוגל אחרת, חברת Google International LLC …והקשר בין החברות הוא ברור על פניו באופן שטענות בדבר העדר יריבות בין התובע לבין גוגל כזו או אחרת יש בהן יותר מאשר אבק התחמקות…את ההמצאה שבוצעה למבקשת יש לראות כמבוצעת גם לחברה הנ"ל וכתב ההגנה יוגש על ידי שתי החברות כאחת." (עמ' 2 לת.א. (ת"א) 48511/07 ד"ר דב קליין נ' גוגל.)

לסקירה נוספת בעניין ד"ר דב קליין נגד גוגל.

בדרך כלל, ניתן לחלק את התביעות האזרחיות נגד גוגל לשישה סוגים שונים של תביעות:

א. תביעות בנושא תוכן פוגעני המופיע בגוגל – כאשר יש לגוגל חבות בגין התוכן. למשל, התוכן הוסר מן האתר המופיע בתוצאות חיפוש,  אך לא מהאינדקס או מזיכרון המטמון של גוגל. תביעות אלו בדרך כלל הינן בעילה של לשון הרע, פגיעה בפרטיות, שימוש מפר בזכויות יוצרים ובסימני מסחר או גזל סוד מסחרי.

ב. תביעות בעניין שירות GMAIL וגוגל פלוס – אלו הן תביעות של משתמשים בשירותי גוגל, אשר נמחק חשבונם בג'מייל, או חשבון הגוגל פלוס, נעשתה השתלטות כלשהי על הפרופיל שלהם או בעניינים אחרים הרלוונטים לשירות, כגון חשיפת פרטיים אישיים.

ג. תביעות של מפרסמים ב- ADWORDS, אשר לעמדתם גוגל עיוולה אותם, בין אם בסגירת חשבון ה- ADWORDS, חיובים שלא כדין או כיוצ"ב. ראו למשל תובענה ייצוגית בארה"ב בנושא הונאת קליקים בגוגל.

ד. תביעות של צדדים שלישיים נגד גוגל בגין פרסומים ב- ADWORDS, אשר פוגעים בקניינם הרוחני – למשל תביעתו של ד"ר קליין נגד גוגל, על פרסום באדסנס העושה שימוש בשמו כדי למכור שירות של המתחרה.

ה. תביעות בעניין גוגל אדסנס (adsense) – "שותפים" של גוגל, הנותנים את אתריהם כבמה לפרסומי האדסנס של גוגל, ואשר מלינים על פגיעה או קיפוח תשלום הכנסותיהם מגוגל.

ו. תביעות בנושא מנגנון ההשלמה האוטומטית של שורת החיפוש – למשל, במקרים בהם אדם מקיש את שמו בגוגל ומנגנון ההשלמה האוטומטי מוסיף מילים פוגעניות. בחו"ל יש מספר פסיקות בעניין, כאשר מנגנון ההשלמה האוטומטית הוסיף לשמו של אדם את המילה: "אנס".

 הסקירה שקראתם לעיל, מהווה הבעת דעה בלבד, ואין לראות בסקירה משום מתן חוות דעת, תחליף לייעוץ משפטי או המלצה לנקיטת הליכים משפטיים.

אנו ממליצים בכל סוגיה משפטית בעניין גוגל, לפנות לעורך דין המתמחה בדיני אינטרנט, ובפרט לעורך דין בעל ניסיון בהליכים משפטיים נגד גוגל. למשרדינו ניסיון עשיר בהליכים משפטיים הן בבתי משפט והן מחוץ לבתי משפט נגד גוגל, יוטיוב, ופייסבוק.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: