Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

מה זה "טרולים" באינטרנט?

בעקבות מספר מקרים קשים של התעללויות ברשתות החברתיות בטוויטר ובפייסבוק,  בית המשפט בבריטניה ערך דיון בנושא אפשרות לשינוי החקיקה נגד טרולים באינטרנט.

טרולים באינטרנט עורך דין גיא אופיר

טרול באינטרנט הוא ביטוי בשפת עגה, לגולש אשר כל מטרתו הוא שיבוש ופגיעה מילולית בגולשים ברשת, על מנת ליצור תככים ומדון בפלטפורמות החברתיות השונות, מבלוג, פורום וצ'אט ועד רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, הטרול משתמש באנונימיות שמציעה הרשת ותוקף מילולית גולשים על רקע דת גזע מין וכו'. טרולים שמשתמשים לעיתים קרובות בזהויות גנובות ובדויות, מגיעים לעיתים לידי הטרדה פוגענית, מינית ולעיתים אף מאיימת.

בדיון שנערך בבית המשפט בבריטניה המליץ שאנשים שנמצאו אשמים במעשה יכולים להיכנס לכלא לתקופה של עד שנתיים מאסר בפועל.

על פי החוק הנוכחי עבירת טרולים על רקע מיני, פוגעני, או מאיים באינטרנט, יכולה להוות מאסר של עד שישה חודשים,

שאלת הטרול התלקחה בסוף השבוע, לאחר שורה ארוכה של ציוצים אלימים ושונאי נשים , קרוליין פרז קיבלה את מה שהיא תיארה כ" 24 שעות של איומים אונס ": 50 טוויטים פוגעניים שעה במשך 12 שעות המפרטות את איומי אונס ורצח. כמו גם הוריה של הילדה הנעדרת מדלן מקאן הם בין הקורבנות האחרונים של הצקה באינטרנט. בחודש שעבר אדם היה כלוא במשך 18 שבועות על מה שהתובעים מתארים כ "מסע של שנאה" נגד נשים.

כריס גריילינג שר המשפטים הבריטי אמר לעיתון: "זהו חוק שנועד כדי להילחם באכזריות – ומסמן את נחישותנו לנקוט עמדה נגד הטרדות באינטרנט."

זה זמן רב שישנו חשש הולך וגובר בבריטניה על הנגע ההולך וגדל של ה"טרולים" באינטרנט שמפרסמים הודעות מלאות שנאה במדיה חברתית, ולעתים קרובות גם מאיימים על הקורבנות שלהם.

"טרולים באינטרנט הם פחדנים שמרעילים את חיינו הלאומיים. אף אחד לא היה מאפשר ארס כזה במפגש בין בני אדם, ולכן לא צריך להיות לזה שום מקום גם במדיה החברתית," אמר גריילינג

"זו הסיבה שאנו נחושים להגדיל את עונש המאסר של שישה חודשים הנוכחיים."

מתנגדים לשינוי בחקיקה אומרים שזוהי עלולה להיות כניסה לשטח מסוכן ומאיים על חופש הביטוי.

"האם אנחנו רוצים להפליל כל התנהלות חברתית שאנו מוצאים בעייתיים?" אמר כתב לחופש הביטוי באינטרנט

טוויטר לא מחוץ לחוק

"זה לא העניין של טוויטר, מדובר במקרה של אנשים שחשבו שטוויטר היא מחוץ לחוק והם טעו," אמר ד"ר ברני הוגאן, עמית מחקר במכון אוקספורד של האינטרנט.

אבל בעוד שאיומים אלימים, הם בלתי חוקיים על פי החוק בבריטניה ויכולים לגרום להעמדה לדין בכל דרך שהם נשלחים, פגיעות והטרדות של ציוצים פוגעניים רבים בטוויטר, יכול להיות שלא יטופלו על ידי המשטרה? האם אנשים פשוט צריכים לחיות בשלום עם טרולים בפלטפורמות פתוחות כמו טוויטר?

משתמשים רבים קוראים לדרכים מהירות יותר לדווח על ההתעללות בטוויטר, על ידי התקנת כפתור דיווח על כל ציוץ. עתירה על change.org משכה מעל 50,000 חתימות.

אבל בעוד שזה עשוי לעזור, אמר פרופ 'מוריי, פתרון טכני איננו צפוי להיות התשובה.

טוויטר בתגובה : "אנחנו נוסיף ברוב כפתור דווח"
טוויטר הגיבה לבקשות לכפתור דווח על כל ציוץ, והזכירה כי כפתור כזה כבר קיים ביישומי טוויטר מסוימים. "היכולת לדווח ציוצים פרטניים להתעללות זמינה כעת בTwitter iPhone, ואנחנו מתכוונים להביא את הפונקציונליות הזו לפלטפורמות אחרות, כולל Android והאינטרנט."

אנו נתקלים במקרים דומים במדיות החברתיות השונות ומתעסקים בפניות רבות כנגד לשון הרגע בפייסבוק וביוטיוב.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: