Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

פרצו לי לאינסטגרם/פייסבוק/ווטסאפ/טיקטוק – מה עושים?

נפרץ לך חשבון ולא הצלחת להחזיר השליטה למרות ההסבר מטה? – צרו איתנו קשר.

משרדנו בעל נסיון עשיר במתן מענה ופתרונות לבעלי חשבונות שנפרצו או נחסמו. אנא התקשרו: 03-5323650.

פריצה או ניסיון פריצה לחשבונות ברשתות חברתיות, וגם לווטסאפ בטלפון הסלולרי, הפכו לשכיחים מאוד בשנים האחרונות. גורמים עבריינים, האקרים לסוגיהם או אפילו סתם אנשים משועממים, מנסים כל העת לפרוץ לחשבונות שלכם מסיבות שונות ומשונות. הנה המלצות המבוססות על הניסיון של איגוד האינטרנט הישראלי. ניתן להיעזר במרכז הגנת הסייבר לאזרחים של האיגוד – BLOCK.

פרצו לי לאינסטגרם

אם ניסיתם להיכנס לחשבון שלכם באינסטגרם ולא הצלחתם, קיימת סבירות כי הוא נפרץ. דבר ראשון, היכנסו לדואר האלקטרוני שלכם ושנו את הסיסמה שלו, כך שאם חשבון האינסטגרם אכן נפרץ, ננסה למנוע מהפורץ להיכנס גם לתיבת המייל האישית.

נסו לבצע אימות של החשבון דרך הדואר האלקטרוני ואם אתם לא מצליחים דווחו לאינסטגרם כי החשבון נפרץ בלינק הזה. הודיעו טלפונית או דרך פלטפורמות אחרות למשפחה/חברים/מכרים וכו' כי החשבון שלכם נפרץ ושלא ילחצו על לינקים שנשלחו מהחשבון שלכם. פנו למשטרה אם נעשה שימוש פלילי בחשבון שנפרץ.

אם לא פרצו לכם לאינסטגרם, מומלץ לנקוט במספר צעדי מנע:

  • הגדרת אימות דו-שלבי
  • החלפה לסיסמה חזקה
  • אל תאשרו בקשות עוקב ממשתמשים שאתם לא מכירים
  • חסימת עוקבים לא רצויים
  • ניתוק המשתמש בסיום השימוש ממחשב או טלפון אחרים

פרצו לי לפייסבוק

בדומה לפריצה לאינסטגרם, אם פרצו לכם לחשבון הפייסבוק, דווחו לחברה על הפריצה. בדקו את הדואר האלקטרוני שלכם ושנו את הסיסמה. בדקו בתיבת הדואר הנכנס או בדואר זבל אם קיבלתם הודעה מפייסבוק על פריצת חשבון או שינוי סיסמה שלא אתם ביצעתם.

אם אתם מצליחים להיכנס לחשבון, לחצו על "התנתק מכל ההפעלות" וכך החשבון יתנתק מכל המכשירים שבהם הוא פתוח. הודיעו דרך הטלפון או דרך פלטפורמות אחרות למשפחה/חברים/מכרים וכו' כי החשבון שלכם נפרץ ושלא ילחצו על לינקים שנשלחו מהחשבון שלכם. פנו למשטרה אם נעשה שימוש פלילי בחשבון שנפרץ.

אם לא פרצו לכם לפייסבוק, מומלץ לנקוט במספר צעדי מנע:

  • הגדרת אימות דו-שלבי
  • החלפלה לסיסמה חזקה
  • שליחת התראות מפייסבוק על התחברות חשודה
  • אל תאשרו בקשות חברות ממשתמשים שאתם לא מכירים

פרצו לי לווטסאפ

הווטסאפ הפך לכלי התקשורת השימושי ביותר עבור רבים, ובמקביל גברו ניסיונות הפריצה אליו. אם פרצו לכם ל-Whatsapp, דבר ראשון צרו קשר עם משפחה/חברים/מכרים וכו' והזהירו אותם שלא ללחוץ על קישורים ולא להעביר קוד אימות שנשלח אליהם.

לאחר מכן, הסירו את האפליקציה והתקינו אותה שוב. הזינו את מספר הטלפון שלכם וקבלו הודעת SMS עם קוד אימות בן 6 ספרות. תתבקשו להגדיר אימות דו-שלבי ואז תוכלו להיכנס לחשבון. אם העברתם בטעות את קוד האימות, שלחו דואר אלקטרוני לכתובת support@whatsapp.com עם המשפט הבא בצירוף מספר הטלפון שלכם:

 _________Lost/Stolen account: Please deactivate my account +972

 

אם לא פרצו לכם לווטסאפ, מומלץ לנקוט במספר צעדי מנע:

  • הגדרת אימות דו-שלבי
  • החלפה לסיסמה חזקה
  • ביטול התא הקולי בטלפון
  • שינוי הרשאה – כך שלא יתן לצרף אתכם אוטומטית לקבוצות
social media hack

פרצו לי לטיקטוק

בפריצה לטיקטוק יש לבצע את אותן פעולות שהוזכרו קודם לכן, הכוללות יידוע של בני משפחה וחברים, החלפת הסיסמה של הדואר האלקטרוני וניסיון להתחבר מחדש באמצעות אימות דו-שלבי. מלבד נקיטת הצעדים המומלצים שהוזכרו, אתם מוזמנים לפנות לקביעת פגישת ייעוץ עם עורך דין המתמחה בדיני אינטרנט.

לא הצלחתם להשיג השליטה בחשבון? צרו איתנו קשר.

ניצחונות בולטים של המשרד

בתיקים הבאים, משרדנו ייצג את התובעים, וניצח. ב-2015 הדף "סטטוסים מצייצים" הוסר על ידי פייסבוק בטענה שהפר את תנאי השימוש. בסוף 2017 הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב לפייסבוק, בפסק דין תקדימי, להחזיר את "סטטוסים מצייצים" לשליטתו של אבי לן, לאחר שנחסם. השופט רחמים כהן חייב את פייסבוק לשלם לאבי לן הוצאות משפט על סך של כרבע מיליון שקל בגין התנהלותה. לפני כן לא היה מקרה אחר, בארץ או בעולם, בו בית משפט הורה לפייסבוק להשיב עמוד חזרה לרשת. לפסק הדין המלא לחצו כאן. ב-2018 בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק כי פייסבוק תבטל את החסימה ותחזיר לרשת 27 דפים של חברת קריאיישן סטייג'. פייסבוק טענה להפרת תנאי המדיניות של החברה. משרדנו טען כי סגירת הדפים על ידי פייסבוק נעשתה באופן שרירותי, מבלי שניתנה לה כל התראה או הזדמנות לתקן הפרה כזו או אחרת הנטענת על ידי פייסבוק. השופט הורה להחזיר את הדפים לאוויר וקבע כי פייסבוק תשלם את הוצאות המשפט. לפסק הדין המלא לחצו כאן.

משרד עורכי דין גיא אופיר מתמחה בין היתר בדיני אינטרנט, לרבות רשתות חברתיות. פרצו לכם לאינסטגרם, לפייסבוק או לרשת אחרת? לקביעת פגישת ייעוץ בטלפון 03-5323650 ובדוא"ל: office@ophirlaw.com.

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לחוות דעת.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: