Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

עורך דין ליטיגציה מסחרית

ליטיגציה מסחרית היא תחום ההתדיינות בבית המשפט בעניינים מסחריים. כלומר, מדובר בטיעון והופעה של עורך דין בפני בית המשפט. תחום הליטיגציה מתחלק לשני סוגים עיקריים, הפלילי והאזרחי והליטיגציה המסחרית הינה חלק מתחום הליטיגציה האזרחית (משפט אזרחי). תחום המשפט המסחרי הוא מאוד מגוון, ולכן עו”ד שעוסק בליטיגציה מסחרית נדרש להחזיק בידע וניסיון רב על-מנת לתת ייעוץ משפטי ללקוחותיו ועל מנת לייצג את לקוחותיו נאמנה. ליטיגטור טוב חייב להבין את התחום על כל רבדיו ודקויותיו, וככל שניתן להימנע מהגעה לבית המשפט אשר על-פי רוב אינו מהווה "שטח מחייה" אטרקטיבי עבור חברות מסחריות, אך כשאין ברירה – להשיג תוצאות.

עו"ד שמתמחה בליטיגציה מסחרית עוסק בנושאים כגון: דיני חוזים, דיני תאגידים, קיפוח מיעוט, זכויות וחובות בעלי מניות, סמכויות דירקטוריון, אחריות נושאי משרה, הסכמי סחר, הסכמי מייסדים, הסכמי השקעה, הסכמי סודיות, הסכמי שותפים, הסכמי השקעה בחברות, הקמת חברות בע”מ, פירוקי חברות, מיזוגים ורכישות, סימני מסחר, שיקים, שטרי מטען, ייעוץ משפטי לחברות, כינוס ישיבות דירקטוריון, כינוס אסיפת בעלי מניות, שוק ההון, הסכמי מכר, דיני צרכנות, וסוגיות משפטיות רבות, אשר לא ניתן למנות את כולן.

מה חשוב לבחון כשבוחרים עו"ד ליטיגציה מסחרית?

כאשר בוחרים עו"ד ליטיגטור, חשוב מאוד לבחור בעו"ד או משרד עו"ד מוכר ומיומן, בעל הצלחות עבר רבות וניסיון בתחום הליטיגציה המסחרית באופן ספציפי. תחום התדיינות בבית המשפט הינו ענף משפטי מורכב שדורש חיבור של המון תתי תחומים והבנה רחבה מאוד, לכן לא מומלץ לבחור בעו"ד שאין לו ניסיון רב בתחום – ככלל אצבע. בהתאם למורכבתו של התיק וכמות העבודה הנדרשת, ניתן גם לעשות בחירה מושכלת ולהחליט אם לבחור משרד עו"ד או עו"ד שעובד באופן עצמאי. לרוב בתיקים מורכבים ההמלצה היא לבחור במשרד שמעסיק מספר עו"ד.

צפו בהסבר - ליטיגציה מסחרית:

למשרד עו"ד גיא אופיר ניסיון רב בתחום הליטיגציה המסחרית ובהופעות וייצוג בבית המשפט, לרבות בתיקים מורכבים מאוד, ובבית המשפט לעניינים כלכליים. להתייעצות, מוזמנים ליצור קשר ואנו נסייע.

תמלול של הסרטון

שלום, שמי עו"ד גיא אופיר, אני בעלים של משרד עו"ד שעוסק, בין היתר, במשפט מסחרי ואני רוצה בסרטון הבא לדבר על ליטיגציה מסחרית. ובכן, מה זה ליטיגציה?

ליטיגציה זו מילה לועזית להתדיינות בבית משפט. ליטיגציה מסחרית הכוונה היא התדיינות בבתי משפט בנושאים מסחריים.

דוגמא לנושאים מסחריים שמגיעים לבתי משפט, סכסוך בין בעלי מניות, קיפוח מיעוט. מה זה קיפוח מיעוט? זה נניח בעל שליטה בחברה שהוא מחזיק ברוב המניות, מחליט שהוא מבצע פעולות בחברה, שבעצם מעשירות אותו או תורמות לו או לחברה על חשבון בעל מניות המיעוט, אז זו דוגמא לקיפוח המיעוט.

דוגמאות לסכסוכים מסחריים זה מכירות בין בעלי מניות, אחריות של דירקטורים, סמכויות של דירקטורים, חריגה מסמכות, הטלת אחריות או הרמת מסך, והטלת אחריות על בעלי מניות או נושאי משרה בחברה, כל הדברים האלו הן דוגמאות לליטיגציה מסחרית.

אז המשרד שלנו עוסק לא פעם בנושאים שקשורים לליטיגציה מסחרית. אנחנו ייצגנו בשורה של תיקים מאוד מורכבים בנושא הזה וגם הבאנו הצלחות ללקוחות שלנו.

ולכן, אם אתם נדרשים לייעוץ משפטי, גם כדי לא להגיע לבית משפט, אבל גם לייעוץ משפטי בנושאים מסחריים אם הגעתם לבית משפט או יש צורך להגיע לבית משפט, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.

חשוב לי רק להגיד לסיכום שהסרטון הזה לא מהווה יעוץ משפטי ובכל דבר ועניין יש לפנות לעורך דין העוסק בתחום. אז תודה רבה ונשתמע.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: