Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

עורך דין טכנולוגיה והייטק – עו"ד גיא אופיר

גיא אופיר – עורכי דין מתמחה בטכנולוגיה ודיני אינטרנט, הן בייצוג בבתי משפט של תובעים ו/או נתבעים, והן במתן ייעוץ משפטי וליווי משפטי של חברות טכנולוגיה וסטארט אפ.  עו"ד גיא אופיר כיהן כסגן יו"ר ועדת ההיי-טק בלשכת עורכי הדין, ומכהן כיום כיו"ר ועדת מחשוב ואינטרנט בלשכת עורכי הדין.

העבודה של עורך דין טכנולוגיה והייטק מחייבת את עוה"ד, להיות מעודכן ומומחה טכנולוגי, במקביל להיותו יועץ משפטי ללקוח. הטכנולוגיה כיום מתפתחת בקצב מואץ ויוצרת יותר ויותר סוגיות משפטיות, שאין להן תשובה לא בחקיקה ולא בפסיקה.

כדי לייתן מענה ללקוח בשאלות המשפטיות שצצות, עורך דין טכנולוגיה, צריך להבין היטב את הטכנולוגיה בה עוסק הלקוח, ולדעת לבצע היקש מהדין בחו"ל מחד, ולסגנן אותו (לקמפל – המונח המקצועי של אנשי הטכנולוגיה) עם הדין הישראלי. במילים אחרות, קביעות של בתי משפט בחו"ל בסוגיות של טכנולוגיה, דיני אינטרנט ואפליקציות, משפיעות על בתי המשפט בישראל ועל הרגולטור, אך לא בכל המקרים וקשה לזהות קורולציה. שכן, ישנן פסיקות זרות שבתי המשפט בישראל חולקים עליהן נחרצות. על כן, עו"ד טכנולוגיה צריך לנתח גם את הערכים שבתי המשפט הישראלים מאמצים בשונה מבתי המשפט הזרים, כדי לנסות להעריך מה יתקבל בישראל, ומה לאו.

בישראל, אין בית משפט טכנולוגי עם שופטים בעלי רקע טכנולוגי, לכן במסגרת הייצוג בבית המשפט של לקוחותינו, אנו משתדלים להסביר את הסוגיות הטכנולוגיות והמשפטיות בדרך של משל והיקש לעולם המוחשי, באופן שממסייע לקבלת אינטרס הלקוח, ומקל על השופט הוותיק שגילו מבדיל אותו מדור ה- Y, להבין את הנסיבות.

השירות המשפטי שעורכי הדין במשרד מעניקים לחברות טכנולוגיה וסטארט אפ, כולל גם ייעוץ והכוונה ברישום פטנטים, אכיפת פטנטים, הסכמי סודיות (NDA), רישום סימני מסחר, הקמת חברה בע"מ, הקמת חברה בארה"ב, עריכת הסכמי מייסדים, עריכת תקנון אתר אינטרנט, תקנון לאפליקציה, ייעוץ וליווי משפטי בעת ביצוע אקזיט, וייעוץ משפטי מסחרי אחר.

אנו מאמינים כי עורך דין טכנולוגי מקצועי צריך לעסוק הן בייצוג בבית המשפט, והן בייעוץ משפטי כללי לעסקים טכנולוגים, וזאת בשונה ממשרדי עורכי דין אחרים, שמבצעים הפרדה בין המחלקות (ברוב המשרדים יש עורך דין לייעוץ וליווי משפטי לפעילות העסקית, ויש עורך דין לייצוג בבית המשפט). האמונה שלנו באיחוד התחומים נעוצה בהנחה שעורך דין טכנולוגי לא ידע לייתן ייעוץ משפטי טוב, אם לא חווה ממקור ראשון איך בית המשפט מפרש את ההסכם/החוק/הפעילות הטכנולוגית, ולהיפך עורך דין לא ידע לייצג נאמנה לקוח טכנולוגי בבית המשפט, אם לא חווה ממקור ראשון את המו"מ, הפעילות העסקית, הייעוץ המשפטי טכנולוגי, ורוח הדברים בפעילותן של חברות טכנולוגיה וסאטרט אפים.

הניסיון, והגיוון בעבודתנו, יוצר עניין וסיפוק לעורכי הדין, ובאמת ניתן לומר על תחום המשפט והטכנולוגיה, כי הוא דרך לא ממופה, ובכל יום יום בתי המשפט ועורכי הדין מן התחום, יוצרים תקדימים חדשים.

לקביעת פגישה עם עורך דין המתמחה בטכנולוגיה התקשרו: 03-5323650 ובדוא"ל: office@ophirlaw.com.

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לחוות דעת.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: