Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

עורך דין לענייני עבודה – משרד עורכי דין גיא אופיר

עו"ד גיא אופיר - דיני עבודה

משרדנו מתמחה בדיני עבודה. בין לקוחותינו: מעסיקים, עובדים, עובדי ציבור, עובדי מדינות זרות, חברות תעשיתיות, חברות פיננסיות, חברות אינטרנט, וגופים עסקיים. המשרד מייצג תובעים ונתבעים בתחום דיני עבודה. למשרדנו ניסיון רב בהליכים משפטיים בנושאי דיני עבודה הן בתיקים בישראל, והן בתיקים של תביעות לענייני עבודה בחו”ל. ראו פסק דין שניתן בחודש אוגוסט 2011, בתיק בו ייצג המשרד עובד שגרירות ארה”ב, בתביעה נגד ממשלת ארה"ב, ניתן פסק דין ע”ס של כ- 850,000 ש"ח נגד ממשלת ארה”ב.

ניצחונות מתוקשרים נוספים של משרד עו"ד גיא אופיר בנושאי דיני עבודה

דיני עבודה הם חלק מהמשפט האזרחי אשר מטרתם להסדיר את מערכת היחסים שבין העובד למעביד. יחסי העבודה מאופיינים בחוסר איזון בכוח המיקוח שבין עובד למעביד. בפסיקת בג”ץ מור נפסק: “על-פי רוב, יחסי הכוחות בין עובדים למעבידים אינם מאוזנים, והצדק החברתי מחייב התערבות להגן על העובד. עורכי דין לענייני עבודה נועדו אפוא למנוע ניצולם של עובדים ולהגן על מעמדם משום שאילו הדבר הושאר ל”כוחות השוק” ולדיני החוזים, מעמדם של העובדים היה עלול להיפגע”.

בית הדין לעבודה

לדיני העבודה יש חשיבות מיוחדת ועליונה שכן הם נועדו להגן על העובד מפני ניצולו של המעביד. בישראל ייחוד זה של דיני עבודה מתבטא בקיומה של מערכת משפט נפרדת המתקיימת לצד מערכת בתי המשפט הרגילה והיא זו של בתי הדין לעבודה. תיקים שעוסקים ביחסים שבין עובד למעביד אינם נידונים בבתי המשפט הרגילים אלא מערכת של בתי הדין לעבודה כשזו מורכבת מבית דין ארצי לעבודה ובית דין אזורי לעבודה. ייחודה של מערכת זו אף מתבטאת בהרכב היושב בדין [להלן:”המותב”] השונה מזה היושב בערכאות הרגילות.

על אף ייחוד של בית הדין לעבודה, כבית דין ידידותי לעובד, בשל מורכבות ההליכים מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין עבודה. מכיוון, שדיני העבודה הנם תחום רחב בפני עצמו המתפתח עם השנים, עדיף כי הצדדים ישכרו את שירותיהם של עורכי דין לדיני עבודה.

עו"ד גיא אופיר -ייעוץ משפטי

מבנה בתי הדין לעבודה

בית הדין האזורי לעבודה – בישראל קיימים 5 בתי דין אזורים לעבודה: בית הדין האזורי לעבודה באר-שבע; בית הדין האזורי לעבודה ירושלים; בית הדין האזורי לעבודה חיפה; בית הדין האזורי לעבודה נצרת; ו- בית הדין האזורי לעבודה תל אביב. בתי הדין האזוריים לעבודה מהווים ערכאה ראשונה בכל הנוגע לתביעות שמקורן ביחסי עובד ומעביד. בבית הדין האזורי לעבודה, המושב מורכב משופט ושני אנשים נוספים: האחד נציג מסקטור העובדים והשני נציג מסקטור המעבידים. כמובן שלשני נציגים אלו אין עניין וזיקה בתיק הנדון בפניהם. בית הדין הארצי לעבודה – מקום מושבו של בית הדין הארצי לעבודה הוא בירושלים. בית הדין זה מהווה ערכאת ראשונה בעניינים אזרחים הנוגעים לכלל המשק (סכסוכים קיבוציים) וכן ערכאת ערעור על פסקי דין שניתנו בבית הדין האזורי לעבודה. בבית הדין הארצי לעבודה המותב מורכב משלושה שופטים, נציג עובדים ונציג מעבידים.

עורכי דין לענייני עבודה גיא אופיר – ייעוץ דיני עבודה

יחסי עובד ומעביד בישראל מוסדרים במספר מקורות משפטיים ביניהם: חוקים, צווים, תקנות, הסכמים קיבוציים ועוד. צר לומר, כי בשל ריבוי מקורות משפטיים אלו, אלא אם העובד נועץ עם עו”ד לדיני עבודה, ספק אם ידע את מלוא זכויותיו, וכל שכן יוודא אכיפתן. חלק עיקרי מעיסוקו של עורך דין לענייני עבודה הוא בתחומים כגון: הלנת שכר, הלנת פיצויי פיטורים, אי תשלום שכר מינימום, אי תשלום שעות נוספות, הפרת הסכמי סודיות, ואי תשלום זכויות סוציאליות. לסקירה בעניין זכויות יוצרים ביחסי עובד מעביד. המידע המפורסם לעיל, מהווה סקירה קצרה ובלתי ממצה של הדין, ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ והכוונה מעורך דין לענייני עבודה התקשרו לטלפון 03-5323650 או במייל office@ophirlaw.com

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: