Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

Youtube הנו אתר שיתוף הסרטונים הפופולרי ביותר בעולם שנמצא בשליטתה של חברת גוגל החולשת כיום על 90 אחוז משוק האינטרנט העולמי. עם השנים, הועלה לאתר Youtube תוכן רב, אנשים רבים מתפרנסים מערוץ היוטיוב שלהם בתור "יוצרי תוכן", ובמקרים מסוימים הכנסתם היחידה היא ההכנסה מערוץ היוטיוב שלהם – זאת באמצעות מודעות אשר מפורסמות במהלך הסרטונים. יוטיוב מקבלת תשלום על הפרסומות מהמפרסמים השונים, לוקחת את העמלה שלה ומעבירה חלק מהכסף לבעל הערוץ, בתהליך שנקרא Revenue share.

במקרים מסוימים, במידה והתקנון של Youtube הופר על ידי בעל הערוץ, אז גוגל עלולה לבטל את אפשרות המונטיזציה בערוץ או אף לסגור אותו (תלוי בחומרת ההפרה). עם זאת, לא תמיד ההחלטה שמקבלת יוטיוב הוגנת ותואמת לחוק או לתקנון שלה עצמה, לעתים ההפרה של המדיניות נקבעת בעקבות טעות של האלגוריתם שאמור לזהות הפרות וכו'. לכן חשוב מאוד להיוועץ בעו"ד המתמחה בדיני אינטרנט ובמקרים דומים.

בנוסף, במקרים רבים משביתה יוטיוב את המונטיזציה בערוץ או סוגרת אותו לאחר שהצטברו כספים בחשבון האדסנס (Adsense) שצריך להעביר (ב- 24 מדי חודש מתקבל התשלום על ההכנסות ממודעות בערוץ היוטיוב) לבעל הערוץ ופשוט מחלטת אותם – משרדנו הצליח להשיב כספים שיוטיוב חילטה.

צפו בסרטון - מה לעשות במקרה של דה-מונטיזציה או סגירה של הערוץ:

לסיכום, חשוב מאוד לזכור לתעד את כל האינטראקציה מול צוות התמיכה של גוגל/יוטיוב וכל התכתבות, זאת על מנת לזרז את ההליך המשפטי ותהליך הטיפול. כמו כן לתעד כל הודעה שהתקבלה מיוטיוב בנוגע לסגירת הערוץ או הדה מונטיזציה של הערוץ.

למידע נוסף וסיוע צרו קשר עוד היום עם משרד עו"ד גיא אופיר. אנו מתמחים בדיני אינטרנט והתמודדות מול תאגידי אינטרנט רב לאומיים כגון פייסבוק, גוגל/יוטיוב, טוויטר וכד'.