Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

עורך דין קניין רוחני

קניין רוחני הוא מונח המתייחס לסוגים שונים של יצירות הנפש והאינטלקט, אשר אינן גשמיות. אם קניין מוחשי כולל נדל"ן, מיטלטלין וכדומה, הרי קנין רוחני מאגד נכסים שאינם פיזיים, כגון: זכויות יוצרים, סימני מסחר, מוניטין, מותגים, ופטנטים.
כך למשל, דיני קניין רוחני, מקנים לבעל הקניין הרוחני מגוון של זכויות על נכסים בלתי מוחשיים כגון נגינה, יצירה ספרותית, עבודת אמנות, תגליות ואמצאות, מילים, ביטויים, מדגמים, סמלים, עיצובים וכד'.
קניין רוחני מוגן בפרט ע"י חקיקה מיוחדת כגון: חוק זכות יוצרים, תשס"ח- 2007,  חוק עוולות מסחריות תשנ"ט – 1999, פקודת סימני מסחר, חוק זכויות משדרים ומבצעים, ופקודת הפטנטים.

אמנם רבים מן העקרונות המשפטיים החלים על הקניין הרוחני התפתחו במשך מאות שנים, אך המושג קניין רוחני נכנס לשימוש רק במאה ה -19 ונהפך לביטוי נפוץ ומוכר בארה"ב לא לפני סוף המאה ה -20. ניתן לומר שהמקורות לזכויות היוצרים ולדיני הפטנטים הם החוק הבריטי מ- 1710.

בסוף שנות ה- 90 של המאה ה- 20 הפך האינטרנט לגורם מדיה משמעותי בחיי היום יום, אשר שינה את פני התקשורת ואת אופן הפצת המידע כפי שהכרנו אותה. קניין רוחני בדמות של יצירות מוזיקליות, רעיונות שונים, סיפורת ושירה מתפרסם באינטרנט בצורה נרחבת ופשוטה, נמכר ומופץ והופך לנגיש מאוד. על כן, קל מאוד לבצע גנבות ו"שימוש בלתי הוגן" בקניין רוחני באינטרנט.
האינטרנט כאמצעי המאפשר צורה חדשה של "תקשורת יחיד מול רבים" דורש צורות חדשות של הגנה על הקניין הרוחני, ומענה מיוחד עבור הפרה של זכויות יוצרים באינטרנט, סימני מסחר באינטרנט, ועוולות מסחריות באינטרנט.

עורך דין קניין רוחני

גיא אופיר משרד עורכי דין, עוסק בתחומי המשפט הבאים המאגדים את דיני קניין רוחני : דיני אינטרנט, זכויות יוצרים, סימני מסחר, ומשפט מסחרי.

לקביעת פגישת ייעוץ עם עו"ד קניין רוחני, התקשרו: 03-5323650 או בדוא"ל: office@ophirlaw.com

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: