Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

קניין רוחני – משרד עורכי דין גיא אופיר

עו"ד גיא אופיר - זכויות יוצרים

תחום הקניין הרוחני כולל שורה ארוכה של תתי תחומים כגון זכויות יוצרים, דיני אינטרנט, סימני מסחר, סודות מסחר, מדגמים, עוולות מסחריות, פגיעה בפרטיות ועוד. העיסוק בענף משפטי זה דורש מיומנות, ידע ויצירתיות משפטית פורצת דרך. זאת, על מנת שיהיו בידיו של עורך דין זכויות יוצרים כלים בעזרתם יוכל לעמוד בקצב המהיר של התקדמות הטכנולוגיה, החקיקה והפסיקה בנושאים הרלוונטיים. משרדנו גאה להוביל את הנושא ומאחורינו שורה של תיקים מתוקשרים וכן תיקים אשר הפכו לתקדימים משפטיים.

משרדנו מנהל תיקים רבים כנגד תאגידים רב לאומיים ומנועי חיפוש כגון:  גוגל, אמזון, פייסבוק יוטיוב וכדומה ואף ניצחנו במספר תיקים מתוקשרים בתחום הפרת זכויות יוצרים באינטרנט.

הפרו את זכויות היוצרים שלכם וגרמו לכם לנזק כלכלי או מוסרי? קיבלתם מכתב אזהרה בשל הפרת זכויות יוצרים באינטרנט או הוגשה נגדכם תביעה? ובכן, אתם לא לבד. התייעצו עם עורכי דין זכויות יוצרים!

זכויות יוצרים הן בין הזכויות החשובות ביותר בתחום הקניין הרוחני. המושג זכויות יוצרים אוצר בתוכו מערך זכויות אשר המחוקק מצא לנכון לעגן במסגרת חוק זכויות יוצרים, התשס”ח-2007. זאת, מן הטעם שיש לעודד יצירת יצירות המעשירות את החברה ומרחיבות את השיח. זכויות יוצרים אינן זכויות מוחשיות והן יכולות לבוא לידי ביטוי באופנים רבים. למשל, זכויותיו של משורר על שיר, זכויות צלם על תמונה, זכויות עיתונאי על כתבה ועוד. חשוב להדגיש כי יצירה לפי חוק זכויות יוצרים איננה רק יצירה של “תרבות גבוהה”, וגם יצירות “פשוטות לכאורה” (כמו פוסט ברשת חברתית או מתכון של מסעדה) מוגנות לפי חוק.

חוק זכויות יוצרים קובע פתרונות והסדרים שונים. סעיפי החוק עוסקים בשאלות כגון מהי יצירה? מהן זכויותיו של היוצר על היצירה? מתי שימוש ביצירה הוא שימוש הוגן? מהי הפרת זכויות יוצרים? מהם הסעדים להם זכאי יוצר אשר זכויותיו הופרו? מהי המשמעות של הפרת זכויות יוצרים בתום לב? ועוד.

כפי שצוין לעיל, מדי שנה מונחות לפתחן של הערכאות המשפטיות בישראל תביעות רבות בגין הפרת זכויות יוצרים באינטרנט ובכלל. במקרים אלה, חשוב ששני הצדדים יפנו בהקדם לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מטעם עורכי דין זכויות יוצרים באינטרנט המתמחים בנושא. כמו כן, רצוי שעורך הדין יכיר היטב גם את התחום הנוגע ליצירה המדוברת ואת הפלטפורמה שבה נטען כי הופרו הזכויות לגביה (לדוגמה, בתיקי הפרת זכויות יוצרים באינטרנט יש להתייעץ עם עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט בעל אוריינטציה חזקה לתחום המדיה המקוונת).

עו"ד גיא אופיר - זכויות יוצרים

שאלות שחשוב לדעת לגבי הפרת זכויות יוצרים:

  • מהי היצירה המדוברת והאם היא בכלל נכנסת להגדרת המונח "יצירה" לפי החוק והפסיקה?
  • מי בעל הזכויות ביצירה ומהן זכויותיו המדויקות?
  • מה היה אופי השימוש ביצירה על ידי הנתבע והאם חלות עליו הגנות מכוח חוק זכויות יוצרים?
  • האם השימוש ביצירה נעשה בתום לב?
  • כיצד הצדדים התנהלו לאחר גילוי הפרת הזכויות (למשל – האם השימוש הופסק מיד)?
  • האם באמת נגרמו ליוצר נזקים כלכליים או מוסריים בשל ההפרה ומהן המשמעויות של נזקים אלה?
  • האם יש מקום לסיים את ההליכים בפשרה מוסכמת?
  • מהו שיעור הפיצוי המתאים אם אכן עסקינן בהפרת זכויות יוצרים?
  • האם ההפרה כללה גם היבטים נוספים כגון לשון הרע, הפרת סוד מסחרי, הגנת הפרטיות וכדומה?
  • מהם התקדימים הרלבנטיים להפרה המדוברת מבחינת הפסיקה בישראל ובעולם?
  • מהי מערכת היחסים בין התובע לנתבע והאם יש לה משקל בתיק (לדוגמה – שני אחים, עובד ומעביד, לקוח ובעל עסק וכדומה)?
  • האם עורך דין זכויות יוצרים בקיא גם בדיני האינטרנט והמדיה?

משרדנו מייצג תובעים ונתבעים ומתמחה בקניין רוחני בכלל, ובזכויות יוצרים בפרט. משרדנו מכיר היטב את הוראותיו הפרטניות של חוק זכויות יוצרים וכן את הפסיקה העדכנית ביותר בנושא. במסגרת עבודתנו, אנו מייצגים הן יוצרים אשר זכויותיהם הופרו, והן נתבעים המתמודדים עם תביעה בגין הפרת זכויות לכאורה. בין לקוחותינו יוצרים, אמנים, חברות, תאגידים, לקוחות מחו”ל, אתרי אינטרנט, יבואנים, יצואנים, אנשי תקשורת, גורמים פרטיים ועוד.

עו"ד זכויות יוצרים – היצירתיות המשפטית הנדרשת

בדומה לכל סוגיה משפטית, וביתר שאת בקניין רוחני, יצירתיותו של עורך הדין היא מפתח חשוב מאין כמוהו להצלחת התיק. משרדנו מתגאה בחשיבה "מחוץ לקופסה" אשר חותרת תמיד לאתר פרשנות משפטית יצירתית לחוק לטובת הלקוח. זאת, החל מנושאים הנוגעים להגדרת היצירה שעומדת על הפרק, דרך ניתוח משפטי של השימוש שנעשה בה, וכלה בנזקים אשר נגרמו (או לא נגרמו) כתוצאה מכך.
אין האמור לעיל מהווה תחליף לייעוץ משפטי מפי עורך דין זכויות יוצרים. בכל עניין ונושא הנודע לחוק זכויות יוצרים ו/או הפרת זכויות יוצרים באינטרנט, מומלץ להתייעץ איתנו.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: