Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

תביעה נגד טיקטוק/טיק טוק (TikTok)

משרדנו מתמחה בתביעות נגד טיק טוק (TikTok)

טיק טוק היא פלטפורמת מדיה חברתית פופולרית המאפשרת למשתמשים ליצור ולשתף סרטונים קצרים, אותם ניתן להגדיר למוזיקה, סנכרון שפתיים, מערכוני קומדיה ועוד. הפלטפורמה הפכה לפופולרית ביותר בקרב הדורות הצעירים ומתפעלת אלגוריתם ייחודי בעל יכולת להמליץ על תוכן המבוסס על מעורבות המשתמש ותחומי העניין. הפלטפורמה מהווה מקור ליצירתיות וביטוי עצמי עבור המשתמשים, כאשר רבים זוכים לתהילה ויראלית ואף מייצרים רווחים מהתוכן שלהם באמצעות שותפויות ומבצעים ממומנים. עם למעלה ממיליארד משתמשים פעילים ברחבי העולם, TikTok ממשיכה לעצב את העתיד של תוכן וידאו קצר.

TikTok נמצאת בבעלות חברת הטכנולוגיה הסינית ByteDance ונוצרה בשנת 2016 כאפליקציה מבוססת סינית בשם Douyin. לאחר זמן מה, האפליקציה התרחבה לשווקים גלובליים בשם TikTok. למרות התמודדות עם מחלוקות ואתגרים רגולטוריים, TikTok הפכה לאחת מאפליקציות המדיה החברתיות הפופולריות בעולם והיא ממשיכה להיות בבעלותה של חברת ByteDance. החברה השקיעה רבות במתן תוכן ואמצעי פרטיות כדי לטפל בחששות שהועלו על ידי ממשלות ומשתמשים ברחבי העולם.

האם טיק טוק כפופה לחוק הישראלי?

במשרדנו, העוסק בתביעות נגד תאגידים גלובליים כגון מטא, גוגל, אמזון וכ', החלנו לקבל פניות רבות גם לגבי מקרים הנוגעים לאפליקציית טיק טוק. משתמשים פרטיים או עסקיים המנהלים חשבונות גדולים ומושקעים לעיתים נחסמים על ידי האפליקציה ללא סיבה נראית לעין. נוסף לכך, משתמשים רבים סבלו מהשמצות והוצאת דיבה בסרטונים שפורסמו בפלטפורמה, שימוש בלתי חוקי בקניינם הרוחני ועוד. רבים חושבים שהיות ומדובר בתאגיד גדול, שמבוסס בסין, אין לו חובות כלפי המשתמשים שלו בישראל והוא לא מחויב לדין בארץ. מדובר בטעות. טיק טוק כפלטפורמה שפועלת בתחומי ישראל, מחויבת לחוק הישראלי ולכן, במידה וזכויותיכם הופרו – יש מה לעשות.

צפו: עו"ד גיא אופיר מסביר על תביעות נגד TikTok

תמלול הכתוביות של הסרטון

שלום, שמי עו"ד גיא אופיר, אני הבעלים של משרד עו"ד שעוסק בין היתר בדיני אינטרנט ובסרטון הבא אני רוצה לדבר על תביעה נגד טיק טוק (TikTok). ובכן, אני לא צריך להציג את הפלטפורמה טיק טוק, אני מניח שאם הגעתם לדף הזה אתם מכירים היטב את הפלטפורמה הזאתי ואת אותה רשת חברתית של סרטונים קצרים.

אבל, אני רוצה לדבר על מה קורה כשיש לנו בעיות. ובכן, מגיעים אלינו מקרים למשרד של אנשים שהחזיקו בפרופילים בערוצים בטיק טוק עם הרבה עוקבים, עם הרבה אופרציה

שאפשרה להם גם לעשות מונטיזציה והכנסות של הפעילות שלהם שמה. ו/או שטיק טוק חסמה אותם, או שפרסמו עליהם איזשהם פרסומים בטיק טוק שמהווים לשון הרע, פגיעה בפרטיות, הטרדה מינית וכיו"ב.

ואנחנו פה במשרד לא פעם עסקנו בתיקים כאלו והצלחנו להביא לתוצאות מאוד טובות כלפי הלקוחות שלנו. מקרים מסוימים זה שפרסמו באמת פרסומים שהיו לשון הרע וגרמנו לטיק טוק להסיר את הפרסומים בין אם זה שיימינג, בין אם זה סתם איזשהן אמירות על אדם פרטי או בין אם זה אמירות על עסקים ביקורת צרכנית שיצאה מפרופורציה, מה שנקרא.

מקרים נוספים זה מישהו שסגרו לו את הפרופיל. אדם השקיע הרבה מאוד זמן ואנרגיה ביצירת אותו נכס שאנשים צופים בו ובוקר אחד טיק טוק החליטה שסוגרים לו את זה או שפרצו לו לחשבון וסגרו לו את זה. הנושא של פריצות לחשבון בטיק טוק זה גם משהו שיכול לקרות. ואנחנו מטפלים בעניין הזה כדי לעזור לאותם לקוחות.

אני רק רוצה להגיד דבר מאוד חשוב, אנשים באים וגולשים בטיק טוק ומשתמשים בטיק טוק וחושבים שטיק טוק זה איזשהי חברה בחו"ל שהדין הישראלי לא רלוונטי ובתי המשפט בישראל לא שופטים אותה. התשובה היא לא.

לנו פה במשרד יש ניסיון רב בתביעות נגד תאגידים רב-לאומיים, בין אם זה גוגל, פייסבוק, גם טיק טוק, כל הדברים האלו, אני יכול להגיד לכם שברוב רובם של המקרים, הצלחנו להביא את אותם תאגידים למשפט פה בישראל, על פי הדין הישראלי.

אז עד כאן. חשוב לי להגיד שהסרטון הזה לא מהווה ייעוץ משפטי ובכל דבר מוצע לכם לפנות לעורך דין שעוסק בתחום, למשל אלינו. אז תודה רבה ונשתמע.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: