Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

תנאי שימוש לאתרים ואפליקציות

אם יצרתם ו/או עיצבתם אפליקציה חדשה אתם וודאי מבינים שכמו בכל עסק וכל אתר אינטרנט גם אתם זקוקים להגנה משפטית, תקנון, הסכם משתמש, או תנאי שימוש שיגנו עליכם מפני בעיות משפטיות שעלולות לצוץ בעתיד אם זה ממשתמשים עתידיים באפליקציה ובין טענות אחרות כלפיכם כבעלי האפליקציה/האתר בעת שימוש בפלטפורמה שלכם.

 רבים רואים בהסכמים ותקנונים כסעיפים משפטיים משעממים שאף אחד לא קורא, אבל כאשר מתעוררת בעיה משפטית עם האתר או האפליקציה שלכם, הרי שאם ניסחתם הסכם משתמש ראוי ומתאים תגלו שיש בכך כדי לחסוך עבורכם הוצאות רבות של זמן וכמובן כסף.

אילו סוגים של בעיות משפטיות עלולות לצוץ?

  • בעיות מול משתמשים באפליקציה
  • תקלות תפעול ובעיות בשימוש האפליקציה,
  • טענות של זכויות יוצרים עם אפליקציות אחרות
  • תכנים פוגעניים שעלולים לעלות מצדכם או מצד שלישי באתר או באפליקציה

על כן תקנון, תנאי שימוש, נועד כדי להגן עליכם משפטית ולתאם את שירותכם עם הציפיות של משתמשי האתר/אפליקציה בהסכם מקובל.

אז למה שלא נעתיק תקנון מאתר או מאפליקציה אחרת?

תקנון צריך להיות מותאם אישית לצורכי האתר/ אפליקציה המיועדת ולכן תקנון של אתר חדשות כמו ynet איננו תואם לצרכים ולהגנות שדרושים  באפליקציית משחק כגון: "קנדי קראש" והסכם משתמש לא מתאים עלול שלא לעזור, ואף להזיק במקרה של סוגייה משפטית שעלולה לצוץ.גם נושא אישור תנאי השימוש של תקנון אתרים ואפליקציות הינו נושא סבוך, שכן מערכות המשפט בכל מדינה קובעות כללים שונים לאישרור תקנון. לא בכל מדינה מכיר בית המשפט במילוי  V בBOX כמו:  קראתי את תנאי השימוש והסכם המשתמש של אתר זה ואני מסכים לכל האמור בו.בין השאר חשוב שתדגישו בתנאי השימוש, מה הן ההגבלות המוטלות על המשתמשים ושחקנים במשחק או באפליקציה שלכם. לדוגמא – האיסור למחוק מצילומי המסך את סימני המסחר והודעות ההגנה שלכם, החובה למסור פרטים נכונים בעת פתיחת חשבון פתוח, איסור לפתוח שני חשבונות באותו משחק וכן מגבלות אחרות שהן רלוונטיות בהתאם למשחק שלכם.   כבר הגיעו אלינו מספר תיקים בהם ייצגנו לקוחות בהצלחה רבה בתביעות נגד אתרים, שניסחו תקנון לא כראוי, או  הסתמכו על עצות רעות של עורכי דין שאינם מתמחים בדיני אינטרנט. על כן הרינו מדגישים – האמור לעיל מהווה סקירה משפטית, ואינו מהווה בשום אופן חוות דעת משפטית. עריכת תקנון אפליקציה/ אתר אינטרנט מחייבת הכשרה משפטית וניסיון בדיני אינטרנט. איננו ממליצים לנסח תקנון אתר על בסיס קריאת מאמר זה או אחר ו/או על בסיס תכנים אחרים שמצאתם או העתקתם באינטרנט, גם איננו ממליצים להסתמך על חוות דעת משפטיות של עורכי דין שאינם מקצועיים באינטרנט (מקצועיות עו"ד בדיני חוזים אינה מספיקה כדי לנסח כראוי תקנון אתר ולא כל עורכי הדין מודעים לכך). לייעוץ והכוונה משפטית צרו קשר עם עורך דין לאפליקציות ואתרי אינטרנט טלפון 03-5323650  office@ophirlaw.com.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: