Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

אנחנו שמחים לבשר כי עמוד זה איננו רלוונטי עוד, שכן בפסק דין שניתן ביום 22.6.2015, פסק בית המשפט המחוזי כי גוגל אכן חייבת לפעול להסרת תוצאות פוגעניות ממנוע החיפוש שלה. לחצו כאן: תביעה להסרה מגוגל.

בפס"ד דין שניתן ב23.09.2014 בבית המשפט השלום בתל אביב, ע"י השופטת חנה ינון, נקבע כי למנוע החיפוש אין אחריות על תכנים שקריים או השמצות שעלו ע"י צד שלישי, בניגוד לפס"ד האירופי שניתן בלוקסמבורג לפני מספר חודשים, עו"ד עמי סביר, ייצג את לשכת עו"ד בתיק כנגד עו"ד אחר שהורשע בבית דין ב5 פרשות שונות, אולם בחיפוש אחר עו"ד עמי סביר בגוגל נמצא כי הוא עו"ד שהורשע ב5 פרשות שונות, פרסום הכותרת השגויה הזאת הועלתה ע"י אתר בשם court.org.il ונמצאה כתוצאה ראשונה בתוצאות החיפוש בשמו של סביר.

סביר פנה לעו"ד שאול הר נוי, המפעיל את האתר והבעלים שלו, בבקשה להסיר את הכותרת המעוותת אך כשזה סירב, פנה עו"ד סביר לגוגל פעמים רבות על מנת שיסירו את הפרסום המשמיץ או שישנו את כותרת הפרסום, לדברי סביר הפרסום פגע בשמו הטוב, לכן דרש פיצוי בסך 200,000 שקל בגין הוצאת לשון הרע.

השופטת ינון אכן קבעה כי מדובר בהוצאת לשון הרע ובפגיעה בשמו הטוב של עורך דין סביר, במיוחד לאור העובדה שעו"ד סביר חזר וביקש מהר נוי להסיר את הפרסום המשמיץ. השופטת דרשה מעורך דין הר נוי לפצות את עו"ד סביר בסכום של 80,000 שקל ועוד 20,000 שקל על הוצאות משפטיות.

לעומת זאת השופטת הסירה את האחריות מעל מנוע החיפוש, אשר  אין בידה אפשרות מעשית לשנות את הכתוב בכותרת, לכן אין להטיל עליה אחריות כזאת של צנזורה, אחרת תהפוך גוגל למצנזרת-על שבכוחה לחסום ולשנות פרסומים שאין בהם כל פסול, למרות המקרה הנוכחי של סביר בו ברור שקרתה טעות בפרסום, גוגל לא רוצה לפתוח פתח בו אנשים יבקשו הסרת פרסום על דברים פחותים וברורים פחות.

סביר הציג פסיקה של בית המשפט בלוכסנבורג, בה נקבע כי גוגל תסיר פרסום משמיץ על עורך דין ספרדי ששבתוצאות החיפוש בשמו הוזכרו בגוגל חובות ישנים שלו משנת 98'. העורך דין טען שהחובות שולמו ושהפרסום איננו רלוונטי עוד והוא פוגע בשמו הטוב למרות זאת החליטה השופט ינון כי אין לקבוע נחרצות כי כל אימת שיפנה פלוני לגוגל, להסיר תוצאת חיפוש שאינה לרוחו, יהיה עליה להסירה.

עו"ד סביר כבר הודיע שיערער על ההחלטה לבית המשפט בעניין האחריות של גוגל. מצ"ב פסק דין.

החלטה זאת של בית המשפט מחזקת את שליטתה של גוגל, מסירה ממנה אחריות על פגיעה בשמם הטוב של אזרחים במנוע החיפוש שהיא מנהלת, והיא מנוגדת לפסיקות קודמות במשפט האירופי והישראלי בנושאי האחריות של גוגל, בתחומים "הזכות להישכח" והזכות לשם טוב.

עורך דין גיא אופיר מתמחה בדיני אינטרנט ובדיני לשון הרע באינטרנט, בשל זאת אנו מעניקים ייצוג משפטי לתובעים ונתבעים בהוצאת לשון הרע ו/או תביעות באינטרנט

לקביעת פגישת ייעוץ עם עורך דין לשון הרע גיא אופיר התקשרו: 03-5323650 או בדוא"ל: Office@ophirlaw.com

כתיבת תגובה