Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

מדיה פורס תובעת את גוגל על סגירת חשבון אדסנס (adsense)

גוגל מפעילה "תוכנית שותפים" הנקראת: "אדסנס" (ADSENSE) בה היא מאפשרת לבעלי אתרים להציב פרסומות ממומנות (adwords) באתרים שלהם, וכמו גוגל, התשלום לבעל האתר המצטרף לתוכנית זו הוא לפי מספר ההקלקות על הפרסומות באתר, כך שגוגל מתחלקת כביכול בהכנסות ההקלקה עם האתר המפרסם.

חברת מדיה פורס המיוצגת ע"י משרד עורכי דין גיא אופיר הגישה (21.9.14) לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה על סך 950,000 שקל נגד גוגל לאחר שהאחרונה סגרה במפתיע את חשבון האדסנס של החברה וסיפחה לעצמה את 750,000 השקלים שהיו בחשבון.

לאתר lifestylejournal.com  שבבעלות חברת מדיה פורס גולשים בממוצע כ- 8 מיליון כניסות בחודש מכל העולם. תנועה מסיבית זאת הניבה רווחים מכובדים לחברה והפכה את חשבון האדסנס להכנסה העיקרית של האתר. האתר מפרסם מאמרים בנושאים רבים כגון רכב, טכנולוגיה ועוד.  מדיה פורס ניהלה חשבון אדסנס באתר במשך 9 חודשים ואפשרה לגוגל לשתול (באמצעות הטמעת cookies בקוד האתר) פרסומות אצלה באתר, מיותר לציין כי החברה פעלה בהתאם להוראות ולמדיניות של גוגל.

לאחר שהצטבר סכום הקלקות בשווי  750 אלף שקל גוגל (ללא התראה מראש) חסמה את החשבון בינואר השנה ללא כל הסבר.

לאחר שניסו גורמים במדיה פורס לפנות לגוגל בדרכים שונות ללא מענה, הבינו בחברה כי גוגל סגרה את חשבון האדסנס ו"עיקלה" את הכסף בטענה שמדיה פורס הפרה אי אילו מתנאי התקנון של גוגל ללא כל הסבר מפורט אילו תנאים הופרו.

מדיה פורס: "גוגל אדסנס מנוהלת ע"י רובוט ממוחשב המחליט לסגור חשבונות ע"פ החלטת האלגוריתם שלו, וללא כל מענה אנושי שיוכל להסביר או לשנות את החלטת המערכת"

בחברה הוסיפו כי "חברת מדיה פורס הייתה נמנעת מלפתוח בהליכים אם חברת גוגל הייתה מבטלת את החסימה לאלתר ומחזירה את החשבון לפעילות, אך בעוד גוגל אפילו לא מגיבה לטענות ואיננה מסירה את החסימה לא נותר לה אלא לתבוע את המגיע לה.

גוגל משוכנעת שמפרסמים רבים יימנעו מהפעלת הליכים משפטיים נגדה בשל כוחה הרב שליטתה בשוק הפרסום באינטרנט. חברת גוגל טרם הגישה כתב הגנה אך היא מודיעה שכסף מחשבון שנסגר מסיבות הפרת תנאים איננו מגיע לחברה והוא מוחזר לכאורה למפרסמים.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי דין גיא אופיר ועופר רוזנבלום, נכתב כי "התקנון/חוזה מכוחו פועל חשבון האדסנס הוא חוזה אחיד המכיל תנאים מקפחים".

באם נתקלתם במצוקה משפטית באינטרנט, אנו ממליצים בכל סוגיה משפטית בעניין גוגל, לפנות לעורך דין המתמחה בדיני אינטרנט, ובפרט לעורך דין בעל ניסיון בהליכים משפטיים נגד גוגל. למשרדינו ניסיון עשיר בהליכים משפטיים הן בבתי משפט והן מחוץ לבתי משפט נגד גוגל, יוטיוב, ופייסבוק.

גוגל כבר הפסידה בישראל בתביעה שהוגשה נגדה בשל סגירת חשבון אדסנס. לכן, מומלץ לכל אדם שנפגע מסגירת חשבון אדסנס, לפנות לייעוץ משפטי בנושא.

לפרטים נוספים אודות משרד עורכי דין גיא אופיר ולקבלת ייעוץ ע"י עורך דין אינטרנט,
צרו קשר באמצעות הטלפון: 03-5323650 או באמצעות המייל: office@ophirlaw.com.

כתיבת תגובה