Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

לפני כחודש, האקרים פרצו לחשבונות הענן הפרטיים של מספר מפורסמות הוליוודיות, אשר אוחסנו בהם מגוון רחב של צילומי עירום שלהן, התמונות האינטימיות התפרסמו במהרה באלפי אתרים בכל רחבי הרשת וכן באתרים שבבעלות חברת גוגל כגון, blogspot , יוטיוב וכדו' 

המפורסמות ובאי כוחן דרשו מגוגל כבר בימים הראשונים שאחרי פרסום התמונות, להסיר את התמונות לאלתר, אך גוגל, לא די שלא הסירה אותן, אלא שלא מנעה את פרסומן באתרי הבת, השונים שלה.

בשבוע שעבר הגישו הכוכבות מכתב דרישה בעזרת עורך דין מרטין סינגר, המייצג ידוענים רבים בפרשות דומות ומייצג את הכוכבות בתיק הנ"ל נגד גוגל, עם תביעה פוטנציאלית של 100 מיליון דולר, על נזקים הקשורים בהפצה של התמונות באתרי גוגל ואי הסרתן גם לאחר דרישה חוזרת. המכתב היה ממוען למייסדי גוגל, לארי פייג וסרגיי ברין.

במכתב הדרישה נכתב:

"If your wives, daughters or relatives were the victims of such blatant violations of basic human rights, surely you would take appropriate action.

But because the victims are celebrities with valuable publicity rights, you do nothing – nothing but collect millions of dollars in advertising revenue from your co-conspirator advertising partners as you seek to capitalize on this scandal rather than quash it.

Like the NFL, which turned a blind eye while its players assaulted and victimized women and children, Google has turned a blind eye while its sites repeatedly exploit and victimize these women."

"אם האישה, או הבת שלכם, או כל קרובת משפחה שלכם, הייתה נופלת קורבן למקרה כזה חמור של פגיעה בזכויות אדם, בוודאי שהייתם פועלים בתקיפות כנגד, אך מכיוון שמדובר בנשים מפורסמות, אינכם עושים דבר, דבר מלבד להרוויח מיליוני דולרים מהתמונות השערורתיות ומהפרסום שלהן ע"י אתרים שותפים לכם. כמו התאחדות ליגת הפוטבול NFL אשר העלימה את עיניה בזמן ששחקניה תקפו נשים וילדים, אשר נפלו קורבן לאלימות מצידם, כך גוגל העלימה עין בזמן שאתריה ניצלו והתעללו בנשים הללו."

בשבוע שעבר נכנעה גוגל ללחץ שנוצר בעקבות פרסום מכתב הדרישה, והודיעה בתגובה למכתב, כי היא הסירה עשרות אלפי תמונות, סגרה מאות חשבונות משתמש הקשורים לאירוע הפריצה לענן, והפצת תמונות העירום של 12 הידועניות.

עו"ד גיא אופיר המתמחה בדיני אינטרנט ובתביעות נגד גוגל מסביר: "לגוגל יש אחריות בשני כובעים. האחד, כבעלת האתרים blogspot וכדומה בהם פורסמו התמונות, והשני כמנוע חיפוש המפנה לתמונות המפורסמות באתרים שאינם בשליטתה.

כבעלת האתרים לגוגל יש אחריות גבוהה אם לא תענה לדרישה להסרה. קיימת היום אף מגמה להטיל אחריות על בעלי אתרים אף אם נענו לדרישה להסרה, וזאת מכוח דוקטרינת "עצימת עיניים", דהיינו ידיעה בפועל של בעל האתר על השימוש הפסול באתרו בהיקף מאסיבי ועצימת עיניו לשימוש הפסול.

בכובעה כמנוע חיפוש יש לגוגל אחריות פחותה יותר. עד לאחרונה בתי המשפט בארץ, בארה"ב ובאירופה קבעו כי אין לגוגל חובה כמנוע חיפוש להסיר תכנים פוגעניים מתוצאות החיפוש, שכן האחריות היא על אתרי המקור בלבד. ואולם, קיימת מגמה כיום באירופה לשנות גישה זו, ולחייב את גוגל כמנוע חיפוש להסיר תוצאות פוגעניות. כך למשל, בצרפת ניתן נגד גוגל צו המורה לה להסיר מתוצאות החיפוש תמונות של אורגיה בה השתתף מאמן קבוצת כדורגל לאומית, אשר עתר נגד גוגל וניצח. נראה, שהקביעה המוחלטת כי גוגל כמנוע חיפוש אינה אחראית, כבר לא כל כך מוחלטת."

עורך דין גיא אופיר התראיין לאתר וואלה ולערוץ 10 לתוכנית " לילה כלכלי" בעקבות הגשת מכתב הדרישה לגוגל

לראיון המלא באתר וואלה לחצו כאן

עורך דין גיא אופיר בראיון לוואלה

 לכתבה המלאה בתוכנית "לילה כלכלי" לחצו כאן

עו"ד גיא אופיר בתוכנית "לילה כלכלי"

באם נפגעתם/נתקלתם בפגיעת לשון הרע באינטרנט היוועצו עם עו"ד המתמחה בתחום לשון הרע והוצאת דיבה

טלפון 03-5323650 office@ophirlaw.com.

כתיבת תגובה