Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

בקשות להסרה מתוצאות החיפוש של גוגל באיחוד האירופי מטעמי פרטיות

בפסיקה שהתקבלה במאי 2014, קבע בית הדין לצדק של האיחוד האירופי כי לאנשים יש זכות לבקש ממנועי חיפוש כדוגמת Google להסיר תוצאות חיפוש פוגעניות מסוימות לגביהם. בית המשפט קבע כי מנועי חיפוש חייבים לבדוק כל בקשת הסרה של אדם, וכי מנוע חיפוש יכול להמשיך להציג תוצאות מסוימות רק אם יש בכך אינטרס ציבורי.

גוגל: אנחנו פועלים במהירות כדי להסיר תוצאות חיפוש פוגעניות כחלק מפסיקת האיחוד האירופי בנושא הזכות להישכח וזאת על מנת להימנע מהתדיינות משפטית

בנוסף גוגל מבקשת הדרכה יותר מפורטת מבית המשפט באירופה כיצד להתמוד עם אלפי הבקשות להסרה מתוצאות החיפוש

אך בפועל מתוך למעלה מחצי מיליון כתובות אתרים שגוגל התבקשה להסיר היא קיבלה כ – 160,000 בקשות להסרת תוצאות חיפוש, כלומר כ 60% מהבקשות נדחו ע"י גוגל.

 

נתונים כוללים של בקשות להסרת כתובות אתרים

הגרף שבהמשך מציג נתונים לגבי אחוז כתובות האתרים שגוגל בדקה ועיבדה. הנתונים משמאל מבוססים על מספר כולל של בקשות שהתקבלו. הנתונים האלה נאספים מאז שהחל תהליך הבקשה הרשמי שלנו ב-29 במאי 2014.

TypeAmount
כתובות אתרים שלא הוסרו269676
כתובות אתרים שהוסרו193612
נתונים של בקשות להסרת כתובות אתרים מגוגל

הגרף משקף כתובות אתרים שעובדו במלואן, בעוד שהמספרים שמעל משקפים את סה"כ הכתובות שנבדקו. כתובות אתרים שנדרש עבורן מידע נוסף או שממתינות לבדיקה, לא נכללות בגרף.

אלה הן דוגמאות לבקשות שקיבלנו מאנשים. כאשר Google בודקת בקשה כלשהי, עליה לשקול את זכויות האדם ואת העניין הציבורי בתוכן.

איטליה

1) A woman requested that we remove a decades-old article about her husband’s murder, which included her name. We have removed the page from search results for her name.

2) קיבלנו מספר בקשות מאדם יחיד שביקש מאיתנו להסיר 20 קישורים של מאמרים מהתקופה האחרונה לגבי מעצרו בשל עבירות פיננסיות שביצע במסגרת תפקידו המקצועי. לא הסרנו את הדפים מתוצאות החיפוש.

3) We received a request from a crime victim to remove 3 links that discuss the crime, which occurred decades ago. We have removed the pages from search results for her name.

4) מישהי ביקשה מאיתנו להסיר קישור אל דף שבו פורסמה מחדש תמונה שהיא עצמה פרסמה. הדף הוסר מתוצאות החיפוש של שמה.

5) מישהו ביקש מאיתנו להסיר קישור אל עותק של מסמך רשמי של המדינה שפורסם על ידי רשות של המדינה, וכולל דיווח על מעשי הונאה שבוצעו על ידי אותו אדם. לא הסרנו את הדפים מתוצאות החיפוש.

בריטניה

1) איש מקצוע מתחום המדיה ביקש שנסיר ארבעה קישורים אל מאמרים המדווחים על תוכן מביך שפרסם באינטרנט. לא הסרנו את הדפים מתוצאות החיפוש.

2) מישהו ביקש מאיתנו להסיר קישורים אל מאמרים באינטרנט המתייחסים אל הדחתו בשל עבירות מין שבוצעו בזמן מילוי תפקידו. לא הסרנו את הדפים מתוצאות החיפוש.

3) רופא ביקש שנסיר מעל 50 קישורים אל מאמרי עיתון בנוגע להליך רפואי שבוצע באופן שגוי. שלושה דפים שהכילו מידע אישי על הרופא אך לא הזכירו את ההליך הוסרו מתוצאות החיפוש של שמו. שאר הקישורים אל הדיווחים על המקרה נותרו בתוצאות החיפוש.

4) A man asked that we remove a link to a news summary of a local magistrate’s decisions that included the man’s guilty verdict. Under the UK Rehabilitation of Offenders Act, this conviction has been spent. We have removed the page from search results for his name.

5) נושא משרה ציבורית ביקש מאיתנו להסיר קישור אל עצומה של ארגון סטודנטים הדורשת את פיטוריו. לא הסרנו את הדפים מתוצאות החיפוש.

6) קיבלנו בקשה מאיש כמורה לשעבר להסיר שני קישורים אל מאמרים המדווחים על חקירה בנושא האשמות על ניצול מיני כשכיהן בתפקידו הרשמי. לא הסרנו את הדפים מתוצאות החיפוש.

בלגיה

An individual asked us to remove a link to an article covering a contest in which he participated as a minor. We have removed the page from search results for his name.

גרמניה

A victim of rape asked us to remove a link to a newspaper article about the crime. We have removed the page from search results for the individual’s name.

הולנד

קיבלנו בקשה ממישהו להסרה של מעל 50 קישורים למאמרים ופוסטים בבלוגים שמדווחים על מחאה ציבורית ביחס להאשמות על כך שהוא ניצל לרעה את שירותי הרווחה. לא הסרנו את הדפים מתוצאות החיפוש.

האתרים המושפעים ביותר

ברשימה הבאה מצוינים הדומיינים שבהם הסרנו את המספר הגדול ביותר של כתובות אתרים מתוצאות החיפוש.

  • www.facebook.comכתובות אתרים שהוסרו: 3745
  • profileengine.comכתובות אתרים שהוסרו: 3636
  • groups.google.comכתובות אתרים שהוסרו: 2940
  • www.youtube.comכתובות אתרים שהוסרו: 2544
  • badoo.comכתובות אתרים שהוסרו: 2486
  • www.wherevent.comכתובות אתרים שהוסרו: 1661
  • www.yasni.deכתובות אתרים שהוסרו: 1652
  • www.192.comכתובות אתרים שהוסרו: 1496
  • www.yasni.frכתובות אתרים שהוסרו: 1421
  • www.yatedo.frכתובות אתרים שהוסרו: 1290

 

כתיבת תגובה