Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

ענקית המידע תובעת את התובע הכללי של מדינת מיסיסיפי, ג'ים הוד (ד') בבית משפט המחוזי בארה"ב, בטענה כי מאמציו למנוע ולהתערב בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש, מפרים את החוק הפדרלי ואינם חוקתיים במסגרת התיקונים הראשון והרביעי.

התביעה טוענת כי במשך 18 החודשים האחרונים, הוד "איים להעמיד לדין, לתבוע, ולחקור את גוגל", אלא אם כן תסכים לחסום תוכן ממנוע החיפוש שלה, YouTube, ופלטפורמות אחרות.

מטרת התביעה של גוגל היא לעצור את הזימון ששלח הוד באוקטובר האחרון אשר לאורך 79 עמודים, האשים את גוגל בקידום תוכן לא חוקי, כגון: תרופות מרשם לא חוקיות וסרטים פיראטיים, במנועי החיפוש והאתרים שבבעלותה. הוד ביקש תיעוד נרחב של השיטות העסקיות של גוגל, במטרה להגביל את הגישה לתוכן באמצעות מנוע החיפוש, ובאתר שיתוף הוידאו שלה, YouTube. וזאת על מנת למנוע שימוש במנוע החיפוש של החברה כדי למצוא תרופות וסמים לא חוקיים ותכנים פיראטית, כמו מוסיקה, משחקי וידאו וסרטים.

גוגל טוענת כי מעשיו של הוד מפרים את התיקון הראשון לחוקה, והגיבו כי "המדינה לא יכולה להגיד למנועי חיפוש איזה תוצאות לפרסם, כמו שהיא לא יכולה להגיד לעיתון אילו מאמרים לפרסם."

כמו כן, החברה טענה להפרה של חוק ההגינות בתקשורת והתיקון הרביעי לחוקה.

בפוסט בבלוג של יום חמישי האחרון, היועץ המשפטי של גוגל קנט ווקר כתב כי הוא "מודאג קשות" מהדיווחים האחרונים אשר הוד הסתייע ב- MPAA כנגד גוגל על מנת ליישם מדיניות חשאית נגד פירטיות באינטרנט, גוגל טענה כי הלוביסטים של MPAA ארגנו "קמפיין סודי" ל"להחזרת הצנזורה לאינטרנט."

הוד טוען שאין שום דבר לא תקין בלקבל סיוע מMPAA כדי להילחם בפשע. הוא אמר מוקדם יותר השבוע, כי הוא פשוט מנסה להבטיח שגוגל תאגיד אזרחי טוב, וציין כי גוגל שילמה 500 מיליון דולרים בשנת 2011 ביישוב תביעה, לאחר שאפשרה פרסום מודעות לתרופות מרשם לא חוקיות.

"גוגל לא ממשלה, אולי הם עשויים לחשוב שהם כן, אבל הם לא ראויים לזכות בזכות התיקון ראשון לחוקה," אמר הוד מוקדם יותר השבוע. "אם אתה אתר לא חוקי, אתה צריך לנקות את מעשיך, ולא שגוגל תרוויח מהפשעים שלך.

 הוד הוסיף כי גוגל עבדה עם עורכי דין על מנת להגביל את הגישה למידע על פורנוגרפיית ילדים, והחברה הסכימה להסרת כמה ביטויים במנגנון ההשלמה האוטומטי של מנוע החיפוש שהזכירו איך לקנות אוקסיקודון (משכך כאבים) ללא מרשם. ולכן אין סיבה שהיא לא תסיר משורותיה כל פעילות לא חוקית אחרת. "השגנו הרבה, אבל עוד הרבה צריך להיעשות" אמר הוד ביום שישי.

 הוד אמר כי גוגל ניסתה לגרום לו להיראות רע על שהעז לשאול כמה שאלות.  "אנו מצפים ליותר מאחד התאגידים העשירים ביותר בעולם" אמר הוד.

ביום שישי אחר הצהריים, הוד אמר שהוא מתכוון "להושיט יד ליועץ המשפטי של גוגל ומציע לנהל משא ומתן לפתרון בדרכי שלום" התובע הכללי של מיסיסיפי מנהל מסע מתמשך של איומים נגד גוגל,", אמר נציג של גוגל בקליפורניה.

הקמפיין של MPAA נגד גוגל נחשף בSony בנובמבר האחרון, שבו הודעות דוא"ל המכילים מידע רגיש נגנבו והודלפו לציבור.'

כתיבת תגובה