Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

צפו: קיבלתם תביעה ייצוגית על אתר לא נגיש? פנו מיד לעורך דין לדיני אינטרנט

במדינת ישראל יש תקינה וחקיקה שמחייבת אתרי אינטרנט ואפליקציות מסוימות להיות נגישים לעיוורים, חירשים וכיוצא בזה. אלא שהחוק לא ממש נאכף בצורה מלאה והמחוקק, שהיה ער לבעיית האכיפה בתחום, הסמיך למעשה את הציבור לאכוף את החוק.

איך הוא הסמיך? הוא איפשר לכל אדם שנפגע מהסיטואציה של היעדר נגישות, להגיש תביעה ייצוגית, שזהו כלי מאוד עוצמתי, נגד אתר, שלא מקיים את חובת הנגישות.כעיקרון, הרעיון הוא טוב וחשוב, שיכול באמת להביא לאכיפה אפקטיבית, אבל אנחנו חיים בעידן בו יש הרבה מאוד טרמפיסטים.

אלינו למשרד הגיעו שורה של תיקים של אתרי אינטרנט שהפגם בהנגשה שלהם היה מאוד מינורי, אבל הם קיבלו תביעות ייצוגיות מכל מיני אנשים, שטענו שהם סובלים ממגבלות כזו או אחרת – ולכן לא התאפשרה להם הגלישה לאתר.

כשאנחנו מוציאים דוח על אותו אדם שתובע, אנחנו בהרבה מקרים רואים שהוא הגיש כבר תביעות ייצוגיות בנושא הנגשת אתרי אינטרנט, כלפיהם הוא טוען שבגלל שהאתר לא היה נגיש, אז נגרם לו נזק אדיר בל ישוער ולכן הוא תובע מיליוני שקלים בתביעה ייצוגית. אנחנו יכולים להגיד שמנסיון של מספר שנים של עיסוק בתחום הזה, גם בתי המשפט מתחילים להבין את המורכבות ואת הניצול לרעה שחלק מהתובעים הייצוגיים עושים, ולכן הצלחנו בשורה של תיקים להביא לפתרון העניין, או בלי תשלום בכלל מצד הנתבע, או באיזשהו תשלום מאוד זניח ומינורי לאותו תובע ייצוגי, כדי לסלק את התביעה הייצוגית.

יחד עם זאת חשוב לנו להגיד מספר דברים: קיבלתם מכתב התראה מאחד מהאנשים שטוענים כי האתר לא נגיש, בין אם הם שלחו את זה בעצמם ובין על ידי עורך דין מסוים ושמייצג אותם (ואנחנו כבר למדנו להכיר את עורכי הדין שמשגרים את המכתבים האלה) – אל תהיו שאננים ואל תתעלמו מזה. בוודאי אם קיבלתם תביעה. במקרה כזה לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין שעוסק בתחום ומבין בדיני אינטרנט.

עורך דין גיא אופיר

עורך דין גיא אופיר

עדכונים אחרונים מהתקשורת