Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

 

שירותי המשרד בתחום לשון הרע, תביעות דיבה והגנת הפרטיות

 לשון הרע באינטרנט           לשון הרע בעבודה              לשון הרע – הגנות

לשון הרע בגוגל                 לשון הרע – מפורסמים           הגנת הפרטיות

לשון הרע בפייסבוק            לשון הרע ביוטיוב                  לשון הרע וגזענות

 

לשון הרע בפייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק מייצרת התדיינות משפטית ענפה בישראל ובארה"ב, בדגש על סוגיות משפטיות מתחום לשון הרע והגנת הפרטיות. בתי המשפט בישראל לא פעם מבצעים היקש ולומדים מפסיקות בתי המשפט בארה"ב בתחום איסור לשון הרע בפייסבוק ובאינטרנט וכן הגנת הפרטיות באינטרנט, בשים לב לעובדה כי חוק איסור לשון הרע בישראל הינו חוק ישן שחוקק בשלהי שנות השישים של המאה ה- 20 וככזה אינו מתייחס מפורשות לתחום דיני האינטרנט.

בנובמבר  (2011) הוגשה תביעה פלילית נגד אזרחית מדינת ניו ג'רזי, בגין יצירת פרופיל מזויף בפייסבוק. על-פי התביעה דנה ת'ורתון זייפה את פרופיל חברה לשעבר, בלש במשטרת צפון ניו ג'רזי, בעזרת תמונות ומידע אישי אודותיו, וכתבה לכאורה פוסטים ותגובות מרעישות בשמו. כך לדוגמא, נכתב בעמוד שלו "אני חתיכת חלאה עם אקדח" ובעדות מקיפה בפני חבר המושבעים נמסר, כי מבין התגובות שנרשמו בעמוד נכתב כי הוא "כל הזמן בהיי" שיש לו הרפס, ושהוא משתמש בשירותי ליווי וזנות לעתים מזומנות.

עורך דין שמייצג את ת'ורתון, ריצ'רד רוברטס, ביקש לדחות את התביעה על הסף, מאחר והחוק הניו ג'רזי קובע איסור התחזות  על מנת לזכות בטובות הנאה עבורו או עבור אחר או כדי לפגוע או להונות אדם כלשהו, אך כלל לא מזכיר מקרים של תקשורת באינטרנט. כמו כן, רוברטס ציין את העובדה שלא קיים אף תקדים משפטי בניו ג'רזי הקשור לתביעה. עורך הדין רוברטס הוסיף ואמר, כי עצם העובדה שהרשות המחוקקת שוקלת היום להכניס הבהרות לחוק, אשר יכללו את סוגיית התקשורת באינטרנט, מהווה הסכמה בשתיקה לכך שהחוק לא מכסה את ההאשמות כלפי מרשתו.

תביעת לשון הרע בפייסבוק

השופט, דיויד אירונסון, דחה הבקשה בנימוק, כי אין זה משתמע שלא התבצעה עבירה, מתוך העובדה שהחוק לא מציין את הדרך בה היא נעשתה. השופט טען שהחוק ברור וחד משמעי ושניתן להמשיך בהליך התביעה.

הסוגייה של פגיעה בפרטיות ויצירת זהות בדויה באינטרנט עלתה לראשונה לסדר היום הציבורי בארה"ב בשנת 2006 כאשר מגאן טיילור מאייר, נערה בת 13 ממדינת מיזורי בארה"ב, ביצעה מעשה התאבדות לאחר שחוותה השפלות והשמצות מפרופיל של נער בן 16, על גבי עמודי המייספייס שלה ושל חבריה. מאוחר יותר התברר שאותו נער בן 16 היה דמות בדויה שאומצה והומצאה ע"י לורי דרו, אמא של ילדה בשכבה של מגאן, מכיוון שזו חשדה במגאן כי הפיצה שמועות על בתה. לורי דרו הורשעה בהפרת חוק "הונאה ושימוש לרעה במחשבים"Computer Fraud and Abuse Act, אך בית משפט פדרלי בשנת 2009 ביטל את ההרשעה.

בישראל חוק הגנת הפרטיות קובע איסורים על פגיעה בפרטיות בצורה נרחבת, ומשאיר את שאלת האופן בו בוצעה הפגיעה בפרטיות לפרשנות בית המשפט. כך, שלצורך העניין עולה שהדין בישראל בנושא פגיעה בפרטיות ליברלי יותר מאשר הדין בניו ג'רזי. עוד יצויין, כי חוק הגנת הפרטיות בישראל, כולל הן סעדים אזרחיים והן ענישה פלילית כלפי המפר.

דומה הדבר גם בחוק איסור לשון הרע בפייסבוק בישראל. לשון הרע והוצאת דיבה בפייסבוק הינם עבירות לכל דבר נכון הדבר גם לשאר הרשתות החברתיות כגון טוויטר סיקרט וכדו'.

באם נפגעתם ע"י לשון הרע בפייסבוק או נתקלתם בפגיעה שכזו, מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בהוצאת דיבה – לשון הרע בפייסבוק ובכלל.

טלפון 03-5323650 או במייל office@ophirlaw.com.

לשון הרע בפייסבוק