Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

הודעה מישיבת יושב-ראש הכנסת וסגניו
שהתקיימה ביום שני, י' בחשוון התשע"ה (3/11/14)

א. הצעות דחופות לסדר היום:

יושב-ראש הכנסת והסגנים אישרו בישיבתם היום, דחיפותן של הצעות לסדר-יום אלו:

1. "המשבר בין הממשלה לקרן קיימת לישראל ואי חידוש האמנה ביניהם" – של חברי הכנסת משה גפני, אלעזר שטרן וסתיו שפיר.

2. "הכרתה של שבדיה במדינה פלסטינית" – של חברי הכנסת נחמן שי, מוחמד ברכה, אברהם מיכאלי, אברהים צרצור, באסל גטאס ומשה פייגלין.

3. "קשיים בהתנהלות בית החולים "הדסה" בעין-כרם" – של חברי הכנסת אליהו ישי וישראל אייכלר.

4. "מאות אלפי משפחות בישראל חיות בחובות ומגיעות לכדי הוצאה לפועל " – של חברי הכנסת משולם נהרי, דב חנין ואורי מקלב.

5. "סגירת מפעל "אסם" בקרית מלאכי" – של חברי הכנסת יעקב אשר, יוני שטבון, תמר זנדברג, אראל מרגלית, פנינה תמנו-שטה ויואב בן-צור.

ב. הצעה ל"דיון מהיר" בוועדות הכנסת (סעיף 60(ג')(1) לתקנון):

הוחלט להעביר לוועדות הבאות את ההצעות כדלקמן:

1. לוועדה לזכויות הילד –"איוש תקנים חסרים של נציג הרשות לשיקום האסיר במחוז צפון ובמחוז דרום לשיקום וטיפול בקטינים המשתחררים ממאסר" – של חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה.

2. לוועדת הפנים והגנת הסביבה – "כישלון מתמשך במפעל המים והביוב בדלית אל כרמל" – של חבר הכנסת חנא סוייד.

3. לוועדת הכספים – "התקשרויות עם ספקים חיצוניים של משרדי ממשלה" – של חברי הכנסת מיקי רוזנטל, עיסאווי פריג', גילה גמליאל, מנחם אלעזר מוזס ואמנון כהן.

4. לוועדת הכלכלה – "החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים להחזיר את שליטת הספקים הגדולים על מדפי רשתות השיווק" – של חבר הכנסת רוברט אילטוב.

5. לוועדת החינוך, התרבות והספורט – "נתוני המיצ"ב מגלים עלייה ניכרת באלימות בבתי ספר ערביים" – של חבר הכנסת מסעוד גנאים.

6. לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות – "קושי רב בבחינות הסטאז' ברפואה" – של חברי הכנסת איתן כבל, אחמד טיבי ובאסל גאטס.

7. לוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי – "משרד הכלכלה מאשר 80% מהבקשות לפטר נשים בהריון" – של חבר הכנסת ג'אמל זחאלקה.

8. לוועדת החוקה, חוק ומשפט – "פרסומים על החלטה לחלוקת בונוסים מופרזים בחברה לאיתור והשבת נכסי שואה" – של חברת הכנסת מרב מיכאלי.

ג. שעת שאלות לשר הבינוי והשיכון –

במסגרת שעת שאלות ישיב שר הבינוי והשיכון, חה"כ אורי אריאל, ביום שלישי, י"ח בחשוון התשע"ה – 11 בנובמבר 2014, לשאלותיהם של חברי הכנסת הבאים: אילן גילאון, איתן כבל, מסעוד גנאים, איציק שמולי, אברהם מיכאלי, שמעון סלמון, ישראל אייכלר, דוד רותם, אורלי לוי-אבקסיס, מאיר שטרית, עליזה לביא וסתיו שפיר.

בנוסף ישיב השר על שאלות בנושאים הבאים:

• "מחיר מטרה" – תכנית משרד הבינוי והשיכון להורדת מחירי הדירות
ברחבי הארץ.

• פעולות הממשלה להגדלת היצע הדיור.

ד. הצעות חוק לדיון מוקדם –

יושב-ראש הכנסת והסגנים אישרו הנחתן של הצעות חוק אלו על שולחן הכנסת-

פ/2837/19 הצעת חוק תאגידי מים וביוב (תיקון – דחיית חובת התאגוד ברשויות המקומיות שאין להן תאגיד), התשע"ה-2014
רגב מירי

פ/2838/19 הצעת חוק פיקוח על רווחי שיווק בתוצרת חקלאית, התשע"ה-2014
כלפה זבולון
קבוצת חכי"ם

פ/2839/19 הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון – נבחר ציבור שהורשע בעבירה שיש עמה קלון)
מזרחי משה
רוזנטל מיקי

פ/2840/19 הצעת חוק הודעה למועמד לעבודה (קבלה או אי קבלה לעבודה), התשע"ה-2014
מילר אלכס
קבוצת חכי"ם

פ/2841/19 הצעת חוק השידור הציבורי (תיקון – שידורים בשפה הערבית), התשע"ה-2014
פריג' עיסאווי

פ/2842/19 הצעת חוק חוזה הביטוח (תיקון – הארכת תקופת ההתיישנות לביטוח חיים), התשע"ה-2014.
תמנו-שטה פנינה
קבוצת חכי"ם

פ/2843/19 הצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון – הגנה על סמכויות בית המשפט העליון)
גלאון זהבה
קבוצת חכי"ם

פ/2844/19 הצעת חוק שירותי הדת היהודיים (מועצות דתיות – בחירות), התשע"ה-2014
מיכאלי מרב
קבוצת חכי"ם

פ/2845/19 הצעת חוק איסור הונאה בכשרות (תיקון – קיצור תקופת ההכרעה בערר), התשע"ה-2014
שטרן אלעזר

פ/2846/19 הצעת חוק זכויות התלמיד (תיקון – חשד להפרת טוהר הבחינות), התשע"ה-2014
אוחיון שמעון
אילטוב רוברט
עמאר חמד

פ/2847/19 הצעת חוק עידוד הצלת מזון, התשע"ה-2014
מועלם-רפאלי שולי
לוי אבקסיס אורלי
בר יחיאל חיליק

פ/2848/19 הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון – תוספת שנתית לסל שירותי הבריאות), התשע"ה-2014
לוי אבקסיס אורלי
קבוצת חכי"ם

פ/2849/19 הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (אישור זיכוי מס), התשע"ה-2014
שטרן אלעזר
קבוצת חכי"ם

ה. סדר-יום לישיבות הכנסת השבוע –

ישיבה מיוחדת של הכנסת
לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל במלאת 19 שנים להירצחו
(יום ד' בשעה 17:00)

יום שני, 3.11.14 בשעה 16:00

1. הצעות סיעות העבודה, ש"ס, יהדות התורה, מרצ, רע"מ-תע"ל-מד"ע, חד"ש ובל"ד להביע אי-אמון בממשלה בנושאים:

א. "השפל העמוק ביחסי ישראל-ארה"ב" (העבודה) (המועמד להרכיב את הממשלה הינו חבר הכנסת יצחק הרצוג)

ב. "ממשלה בלי ערכים ובלי דרך בענייני מדינה, ביטחון, חברה, דת וכלכלה" (יהדות התורה ומרצ) (המועמד להרכיב את הממשלה הינו חבר הכנסת מאיר פרוש)

ג. "דו"ח יוניסף מטיח כתב אישום חברתי חמור בממשלה: 35% מילדי ישראל חיים בעוני; היחס לילדים העניים כמו שבגרועות שבמדינות" (ש"ס) (המועמד להרכיב את הממשלה הינו חבר הכנסת אריה דרעי)

ד. "המצב בירושלים והניסיון לשנות את הסטטוס קוו במסגד אלקצא ותוקפנות המשטרה והעירייה כלפי הפלסטינים בירושלים המזרחית" (רע"מ-תע"ל-מד"ע, חד"ש ובל"ד) (המועמד להרכיב את הממשלה הינו חבר הכנסת אחמד טיבי)

2. פרידה מהשר גדעון סער
3. הצעת חוק לתיקון פקודת מסילות הברזל (מס' 8), התשע"ה-2014 (קריאה שניה וקריאה שלישית)
מטרת הצעת החוק הינה להסיר חסמים המקשים על קידום הקמת מערכות תחבורה ציבורית ובכללן הרכבת הקלה בגוש דן. מוצע להסדיר את סמכויות הכניסה למקרקעין על ידי מפעיל או מקים מסילת ברזל וכן לקבוע את האפשרות להפקעת מקרקעין מרשויות מקומיות לצורך בניית מסילות ברזל.
נספח מס' מ-771/א'
4. הצעת חוק השיפוט הצבאי (תיקון מס' 66), התשע"ה-2014 (קריאה שניה וקריאה שלישית)
מטרת הצעת החוק היא להסדיר שני היבטים בסוגיית הפיצוי לנאשם שזוכה בבית דין צבאי. ראשית, להסמיך את נשיא הערכאה השיפוטית המזכה להורות על קיום דיון בבקשת הנאשם לפיצוי, אף אם הוגשה לאחר שישים הימים הנקובים בחוק, וזאת מטעמים שירשמו. שנית, מוצע להרחיב את קשת האפשרויות לקיום הדיון בבקשת הנאשם לפיצוי, נוכח האפשרות שבחלוף הזמן שבין הדיון לבין הגשת הבקשה, יהיה קושי בשחזור המותב שדן בעניינו, שכן המותב כולל גם אנשי צבא שאינם משפטנים, ואינם יושבים בבית הדין דרך קבע. כך, נוסף על אפשרות הדיון בפני מותב אחר כאמור בסעיף בנוסחו כיום, לפי המוצע ניתן יהיה לקיים את הדיון גם בפני אב בית הדין של המותב שפסק בעניינו של הנאשם, ובמקרה שבו הנאשם נידון בפני שופט צבאי משפטאי אחד – בפני דן יחיד אחר שהוא שופט צבאי משפטאי.
נספח מס' מ-695/א'
5. הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 20), התשע"ה-2014 (קריאה שניה וקריאה שלישית)
הצעת החוק מבקשת לערוך שני שינויים בחוק שירות ביטחון.
השינוי הראשון נוגע לתקופה שבמהלכה ניתן לקרוא למיועד לשירות ביטחון להתייצב לשירות ביטחון אף אם טרם נקבע כושרו הרפואי. לפי המוצע, בתקופה האמורה (של קיום הבדיקה הרפואית בתוך חודש מיום ההתייצבות) לא יבואו בחשבון התקופות שבהן ריצה החייל מעצר או מאסר, במקרה שהחייל סירב להיבדק או להשלים את הבדיקה, כמו כן, מוצע כי תקופות נוספות שלא תיספרנה הן תקופות שבהן נעדר החייל מן השירות שלא ברשות ותקופות שבהן החייל היה מנוע מלהמשיך בשירות תקין ביחידתו בשל פסק דין או החלטה שיפוטית, ובכלל זה החלטה בדבר שחרור ממעצר בתנאים שאיננה מאפשרת לחייל לשרת ביחידה בצורה תקינה. תיקון נוסף שמתבקש בהצעת החוק עניינו התקופות שאינן נחשבות בחישוב תקופת השירות. לעניין זה מוצע לקבוע תקופות נוספות שלא יחשבו בתקופת שירותו: תקופה שבה היה נתון במעצר לתקופה העולה על 14 ימים על פי החלטת בית משפט (למעט מעצר פתוח), אלא אם כן זוכה; תקופה שבה היה מנוע מלשרת שירות תקין ביחידתו לתקופה העולה על 14 ימים, עקב החלטה שיפוטית, אלא אם כן זוכה; וכן תקופות שבהן נעדר אדם מן השירות ובשלהן הוכרז על פי פקודות הצבא כנפקד או כעריק.

בכל מקרה, צירוף תקופת ההיעדרות ותקופת השירות ששירת בפועל לא יעלה על זמן השירות שהוא חייב בו. בנוסף, מוצע לקבוע כי אם אדם הוכרז כעריק, נשפט על כך וזוכה, התקופה בה הוכרז כעריק כן תיחשב כחלק מהשירות שלו.
נספח מס' מ-622/א'
6. הצעת חוק בתי קברות צבאיים (תיקון מס' 4), התשע"ה-2014 (קריאה שניה וקריאה שלישית)
מוצע לעגן בחקיקה כי סוגי האוכלוסיות הבאות יהיו זכאים לקבורה בבית קברות צבאי: שוטר; עובד שירות הביטחון הכללי או המוסד; סוהר שנהרג בעת שירותו ועקב שירותו; שוחר שנהרג במהלך הכשרתו עקב פעילות צבאית שנערכה במסגרתה; מיועד לשירות ביטחון שנפטר במהלך פעילות הכנה לשירות; חניך שנהרג במהלך קד"צ; חייל מילואים שנהרג בדרכו לשירות מילואים או בחזרתו ממנו; בעלי עיטור הגבורה; קצין בדימוס בדרגות רא"ל או אלוף; קצין משטרה בדימוס בדרגות רב-ניצב או ניצב; חיילי צה"ל ששוחררו משירות במהלך אשפוזם ונפטרו במהלכו. כן מוצע את זכאותו לקבורה של מי שכיהן כראש שירות הביטחון הכללי, כראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים או כנציב בתי הסוהר.
בנוסף, מוצע לקבוע נסיבות שבהן תישלל מחייל או מאיש כוחות הביטחון זכאות זו: כשנעדר משירות או נפטר בנסיבות המטילות דופי על התנהגותו. עוד מוצע להסמיך את שר הביטחון לקבוע בתקנות את שיעור ההשתתפות המרבי של המדינה במימון הוצאות קבורה בבית קברות שאינו צבאי במקרה שקרוב משפחתו של הנפטר החליטו לקבור אותו בו, וכן לחדד את תפקידיה של המועצה הציבורית להנצחת החייל ולקבוע כי הרכבה ישקף את הקבוצות השונות של משפחות החללים שזכאים לקבורה מכוח החוק.
נספח מס' מ-669/א'
7. הצעת חוק סדר הדין הפלילי (תיקון מס' 62 – הוראת שעה)(תיקון מס' 2), התשע"ה-2014 (קריאה ראשונה)
מוצע להאריך עד סוף שנת 2015 את הוראת השעה, העוסקת בשלושה עניינים מרכזיים: הוראות בדבר חלוקת סמכויות הטיפול בתיקי חקירה בין הפרקליטות לבין התביעה המשטרתית; הוראות בדבר סגירת תיקים; התאמת הסעיף המגדיר "תובעים" לחלוקת הטיפול והוספת דיווחים שנתיים על הסמכות של שוטרים לוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת. עוד מוצע לערוך מספר שינויים בחלוקת הסמכויות בין הפרקליטות והתביעה המשטרתית, ובכלל זה, להעביר לטיפול הפרקליטות את הטיפול בעבירות של התקהלות אסורה, התפרעות, מניעת הוראת התפזרות ופגיעה של מתפרעים בכלי שיט, להעביר לטיפול התביעה המשטרתית עבירה של אי נקיטת אמצעי זהירות מפני סכנה מסתברת הכרוכה בחיה שבהחזקת אדם ועבירה של מעשה מגונה בפומבי ולקבוע שעבירות של סחיטה בכוח ושל סחיטה באיומים יהיו בטיפולה הבלעדי של הפרקליטות.
הצעות חוק מ/895
8. הצעת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (תיקון מס' 19), התשע"ה-2014 (קריאה ראשונה)
מוצע לשנות את אופן ההתייחסות של החוק בעניין אוכלוסיית בעלי מוגבלויות נפשיות ושכליות שונות, כך שתוגבר עצמאותם של אותם אנשים. זאת על ידי קביעת מערכת דינים שתחול על ייפוי כוח מיוחד לאוכלוסייה זו שנקרא "ייפוי כוח מתמשך", בהתאם לעקרון האמצעי המגביל פחות, לפיו אין לנקוט אמצעי המגביל את חירותו ואת זכויותיו של אדם כאשר ניתן להשיג את המטרה בדרך מגבילה פחות. בנוסף, מוצע להחיל את העיקרון הנ"ל באופן מינוי אפוטרופוס בידי בית המשפט. כמו כן, ההצעה כוללת עיגון מפורט של החיובים הכלליים החלים על אפוטרופוס ומיופה כוח וכן דרכי פעולה לפיהם עליהם לפעול. כן מוצע לתת סמכויות פיקוח למפקחים באפוטרופוס הכללי.
הצעות חוק מ/890

9. הודעת הממשלה על רצונה להחיל דין רציפות על הצעת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון מס' 73) (בית דין לעררים), התשע"ב-2014 (מ/655) (ההודעה נמסרה ב-9.6.14)
הנמקת הערעורים של סיעות העבודה, יהדות התורה, מרצ וחד"ש והצבעה

10. הודעת הממשלה על רצונה להחיל דין רציפות על הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 123) (השגה על קביעת דמי ביטוח), התשע"א – 2010 (מ/545) (ההודעה נמסרה ב-16.06.2014)
הנמקת הערעורים של סיעות העבודה, ש"ס, מרצ וחד"ש והצבעה

11. הצעת חוק שירות המילואים (תיקון מס' 2), התשע"ד – 2014 (קריאה ראשונה)
הצעת החוק מבקשת לערוך מספר שינויים בחוק שירות המילואים. ראשית, להוסיף למטרות הקריאה למילואים מטרה נוספת – משימה מבצעית, שמוגדרת כפעילות שיש בה תרומה ישירה ומשמעותית למילוי הצרכים הביטחוניים ולהגברת המוכנות לחירום. כמו כן, מוצע לקבוע כי התקופה לגביה תחול הגבלה על מספר הימים שבהם ישרת חייל בשירות מילואים, תהיה תקופה אחידה של שלוש שנים רצופות כפי שיורה ראש המטה הכללי, להבדיל מ"תקופה של שלוש שנים רצופות" הקבועה כיום בחוק. בהתאם לאמור לעיל, מוצע לקבוע כי במהלך אותה תקופה אחידה של שנים שנים רצופות, לא יהיה ניתן לקרוא לחייל מילואים גם למטרת תעסוקה מבצעית וגם למטרת משימה מבצעית. כמו כן, מוצע להעניק לשר הביטחון את הסמכות לקבוע בצו, באישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי יהיה ניתן לחרוג ממכסת ימי שירות המילואים המרבי הקבועה בחוק גם לגבי בעלי תפקידים ביחידות שיקבע, שכתוצאה מהתעסוקה המבצעית הנוספת אליה ייקראו יחרגו ממכסת ימי המילואים שלהם. עוד מוצע לקבוע כי ניתן יהיה לקרוא לשירות מילואים במשטרת ישראל או בשירות בתי הסוהר, חייל מילואים ששירת באחת מהן, לפי העניין, ושהביע הסכמתו בכתב להצבה, וכן ניתן יהיה להציב חייל מילואים לשירות במשרד הביטחון וביחידות סמך שלו שתכלית פעילותן היא ביטחון המדינה ותושביה, אם לא הביע התנגדותו לכך. לבסוף, מוצע לאפשר לשר הביטחון לאצול את סמכותו לאסור על יציאת חייל מילואים לחו"ל ללא היתר.
הצעות חוק מ/878
12. הצעת חוק לתיקון פקודת הבטיחות בעבודה (מס' 8), התשע"ה-2014 (קריאה ראשונה)
מוצע להסמיך את שר הכלכלה לקבוע במסגרת הוראות לעניין שמירת הבטיחות, הבריאות והגיהות בעבודה, גם תנאים למתן הרשאה לביצוע עבודה, לביצוע תפקידי בקרה ופיקוח ולמתן הכשרה מקצועית. כמו כן מוצע להסמיך את השר לקבוע הוראות לעניין חובות, הגבלות ותנאים שיחולו על מחזיק במקום עבודה, מבצע עבודה, מבצע תפקיד בקרה ופיקוח או בעל הרשאה.
הצעות חוק מ/893
13. הצעת חוק לקידום השקעות בחברות הפועלות בתחומי הטכנולוגיה העילית (היי-טק) (תיקוני חקיקה), התשע"ה-2014 (קריאה ראשונה)
מוצע ליישם את מסקנות הוועדה לקידום השקעות בחברות ציבוריות הפועלות בתחום המחקר והפיתוח, במטרה לחזק את הבורסה כחלופה משמעותית למימון חברות טכנולוגיה עילית, תוך הגדלת הסיכוי שחברות אלה יתפתחו בישראל, הקטנת התלות שלהן בשווקים כלכליים חיצוניים ושכלול שוק ההון לטובת כלל המשקיעים בו. בין עיקרי התיקון נמנים שלושה נושאים עיקריים: מימון המונים, הקלות והתאמות בדרישות הגילוי בתשקיף ובדיווח השוטף ובדרישות ממשל תאגידי והקמת קרנות טכנולוגיה עילית נסחרות.
הצעות חוק מ/896
14. החלטת ועדת הכספים בדבר פיצול הצעת חוק מס ערך מוסף (תיקון מס' 45), התשע"ד-2014 – הצבעה
הצעת חוק מס ערך מוסף (תיקון מס' 45), התשע"ד-2014, כוללת מספר תיקוני חקיקה בנושאים שונים שלא מתקיימת ביניהם זיקה. לפיכך מוצע לפצל את הצעת החוק לשבע הצעות חוק נפרדות לפי הנושאים המפורטים בהצעת ההחלטה, ולדון בכל אחת מהן בנפרד.
הצעות חוק מ/877
15. הודעת הממשלה בהתאם לסעיף 31(ב) לחוק יסוד: הממשלה להעביר לשרת המשפטים את סמכויותיו של השר יאיר לפיד, בתוקף תפקידו כשר האוצר, לפי סעיפים 23, 32, 33, 55, 57 ו-60 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005, ככל שהן נוגעות למתן הוראות בענייני קופות גמל בניהול אישי, וזאת עד ליום 28 בפברואר 2015 – הצבעה

16. הצעת חוק שחרור על-תנאי ממאסר (תיקון מס' 14), התשע"ה-2014 (קריאה שניה וקריאה שלישית)
מוצע להחמיר את ההסדר הקיים היום באשר לקציבת עונשם של אסירי עולם שבית המשפט שבפניו מתנהל ההליך הפלילי קבע כי ביצעו רצח בנסיבות חריגות בחומרתן. לגבי אסיר כאמור, ועדת שחרורים מיוחדת לא תדון בעניינו לפני שחלפו 15 שנים לפחות מהיום שבו החל לשאת את מאסרו, ולא תמליץ על קציבת עונשו לתקופה שתפחת מ-40 שנים. בנוסף, מוצע לקבוע כי לגבי אותם אסירים, לא תחול סמכות הממשלה לשחרר אסירים על רקע של ניהול יחסי החוץ של המדינה וביטחונה לפי חוק הממשלה. ההצעה אינה גורעת מסמכות החנינה של נשיא המדינה. עוד מוצע לקבוע הוראת מעבר לפיה התיקון המוצע יחול גם על מי שטרם נגזר דינו, ובלבד שבית המשפט יאפשר לצדדים הזדמנות להשמיע טענותיהם לעניין קביעתו כי הנאשם ביצע את הרצח בנסיבות חריגות בחומרתן.
נספח מס' כ-566/א'
(פ/2113/19)
17. הצעת חוק שירותי הדת היהודיים (תיקון מס' 20), התשע"ד-2014 (קריאה שניה וקריאה שלישית)
כיום רבנים העובדים במועצות דתיות וברשויות המקומיות ומקבלים על כך שכר, גובים תשלום נוסף מזוגות נישאים בעבור עריכת טקס הנישואין. ראשית, מוצע לקבוע כי רב עיר לא יקבל תמורה או טובת הנאה אחרת, עבור עריכת נישואין לבני זוג, שנית, בנוגע לרבנים עובדי הציבור, מוצע להסמיך את השר לשירותי דת בהתייעצות עם נשיא מועצת הרבנות הראשית ובאישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, לקבוע הוראות בעניין מספר טקסי הנישואין שיחויבו לערוך והאזור הגיאוגרפי שבו יחויבו לעשות כן ללא קבלת תמורה, התשלום המרבי בעד עריכת טקסי נישואין מעבר למכסה שנקבעה להם וכן רישום ודיווח על טקסי הנישואין שערכו לפי המכסה שנקבעה להם ומעבר לה, ועל התמורה שקיבלו. רב כאמור אינו רשאי לקבל כל תמורה אלא לאחר שקיבל היתר לעבודה פרטית, השלים את מכסת טקסי הנישואין שנקבעה לו ומילא את הוראות השר לשירותי דת הנוגעות לרישום ודיווח של טקסי הנישואין. רב שקיבל תמורה או טובת הנאה אחרת בעד טקס נישואין שערך בניגוד להוראות, יהווה הדבר עבירת משמעת לפי הדין המשמעתי החל עליו. בנוסף, מוצע לקבוע כי המידע בדבר זכויות בני זוג שנרשמו לנישואין, לרבות הזכות לקבל שירותים של עריכת טקס נישואין ללא תמורה, יוצג במקום בולט במשרדי הרישום.
נספח מס' כ-548/א'
(פ/799/19)

18. הצעת חוק חופש המידע (תיקון מס' 10), התשע"ה-2014 (קריאה שניה וקריאה שלישית)
מוצע להרחיב את תחולת חוק חופש המידע ולקבוע כי מוסדות להשכלה גבוהה שהמדינה משתתפת בתקציבם ייחשבו "רשות ציבורית" לעניינו, לגבי כל מידע שברשותם ולא רק לגבי מידע הנוגע לניהול ענייניהם הכספיים. עם זאת, מוצע לקבוע סייג שיאפשר למוסדות להשכלה גבוהה שלא למסור מידע שיש בגילויו פגיעה מהותית בחופש האקדמי, פגיעה בהליכי שיפוט או קידום אקדמיים או במחקרים שטרם פורסמו, או גילוי זהותם של תורמים שביקשו להישאר בעילום שם.
נספח מס' כ-560/א'
(פ/1465/19)

יום שלישי, 4.11.14 בשעה 16:00

1. נאומים בני דקה

יום רביעי, 5.11.14 בשעה 11:00

1. שאילתות דחופות
2. הצעות חוק לדיון מוקדם והצעות לסדר-היום

יום רביעי, 5.11.14 בשעה 17:00

ישיבה מיוחדת של הכנסת
לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל במלאת 19 שנים להירצחו.

כתיבת תגובה