Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023
גיא אופיר - ChatGPT

האם ChatGPT משקר למשתמשים? קראו

אולי ChatGPT הפך לכלי בו אנו משתמשים בחיי היום יום ובעבודה שלנו, אבל נדמה שצ'אט ה- AI המפורסם גם מסוגל לשקר לנו, אפילו אם אנחנו נשאל אותו אם הוא בטוח במידע שהוא סיפק, והוא יבטיח שהמידע אמין.

אתר YNET מפרסם היום על עו"ד בארה"ב שהגיש לבית המשפט אסופה של תקדימים ופסקי דין, שהתברר כי לא היו ולא נבראו. הצד שכנגד פנה לבית המשפט בארה"ב והלין כי פסקי דין אלו אינם מצויים במקורות משפטיים מוכרים. עוה"ד שהגיש הפסיקה, התגונן והסביר כי הסתמך על ChatGPT שאיתר ואסף עבור פסקי הדין, ואף הציג התכתבות עם הבינה המלאכותית, בה שאל אותה האם הפסיקה היא אמיתית, והבינה המלאכותית התעקשה שהפסיקה אמיתית. כעת, בית המשפט הזמין עוה"ד לשימוע לשימוע לפני הטלת סנקציות בגין הגשת פסקי דין מומצאים.

מסתבר ש- ChatGPT, בשלב זה, מסוגל לא רק לסלף מידע או לעוות אותו, אלא ממש להמציא אותו יש מאין, ולשקר. למרות ש- ChatGPT הוא כלי רב עוצמה, שללא ספק ישנה את הדרך בה העולם עובד, מדובר בטכנולוגיה שעדיין נמצאת בשלביה הראשונים, שעושה טעויות ואף משקרת למשתמשים – לכן עדיין לא ניתן להסתמך עליה ללא בדיקה של העובדות בצורה עצמאית.

הסיפור מתחבר להרצאה שעו"ד גיא אופיר מתעתד לתת ביום רביעי הקרוב ה- 31.5.23 בכנס Press for Web, המתקיים באולם הכנסים אווניו, איירפורט סיטי.

למעוניינים להגיע לכנס, ישנו קוד הטבה של 20%.
קוד הנחה: GO20

לכניסה לאתר הכנס, לחצו כאן.

עורך דין גיא אופיר

עורך דין גיא אופיר

עדכונים אחרונים מהתקשורת