Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

גוגל הודיעה ביום שני כי היא הגיעה להסדר פשרה עם איש עסקים בריטי בנושא פרסומים משמיצים בתוצאות החיפוש שלה אשר תיארו אותו כפדופיל, רוצח ומלבין כספים כמו גם מי שמעודד פעילות של הקו קלוקס קלאן (ארגון גזעני).
איש עסקים ובנקאי בשם דניאל הגלין טען בתביעה שהיה נתון במשך שנים כקורבן של הוצאת לשון הרע על ידי משתמשים לא ידועים, תבע את ענקית האינטרנט בדרישה למחוק את אלפי הקישורים לחומרים הפוגעניים שהופיעו באלפי אתרים ברשת.
גוגל ביקשה ממנו לספק רשימה של קישורי אינטרנט שיש להסירם. אך הגלין ראה שלמעשה ההרבה מהקישורים הפוגעניים לא הוסרו, הוא ביקש מבית המשפט הגבוה לצדק באנגליה ובוויילס להורות לגוגל, ולוודא שהחומר לא יופיע בתוצאות החיפוש שלה.
המשפט היה אמור להתחיל השבוע, אך כאמור בתחילת השבוע שני הצדדים הודיעו שהגיעו להסדר, שפרטיו לא פורסמו. "הגענו להסכם אשר מקובל על שני הצדדים", אמרה דוברת Google מאוחר יותר בהצהרה, מבלי לפרט. לא נתקבלה תגובה מצידו של איש העסקים הבריטי שחי כיום בהונג קונג. אך הפרקליט שלו יו טומלינסון צוטט בבית המשפט: "ההסדר כולל הפעלת מאמצים משמעותיים מצד גוגל כדי להסיר את החומר פוגעני מאתרים אשר מתארחים בגוגל ומתוצאות החיפוש שלה"

המקרה המדובר לא שייך להחלטת האיחוד האירופי מוקדם יותר השנה בנושא "הזכות להישכח", לפיו על מנועי החיפוש להסיר מידע מיושן על אזרחי איחוד אירופי, אם נדרשו. אלא כחלק מתביעת לשון הרע.

לקבלת ייעוץ מעורך דין ללשון הרע והוצאת דיבה, המתמחה בדיני אינטרנט וגוגל צרו קשר עם משרד עו"ד גיא אופיר

בטלפון 03-5323650 או במייל:  office@ophirlaw.com.

כתיבת תגובה