Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

פייסבוק תיאלץ להתמודד עם תביעה משפטית המאשימה אותה בהפרת הפרטיות של משתמשיה על ידי סריקת תוכן של הודעות פרטיות בין משתמשים למשתמשים אחרים למטרות פרסום, כך  פסק השופט המחוזי בארה"ב פיליס המילטון באוקלנד, קליפורניה,

השופט המילטון דחה את ערעורה של החברה לדחות את התביעה, בשל חוסר יכולתה של פייסבוק להסביר כיצד הסריקה של ההודעות הייתה חלק ממהלך העסקים הרגיל שלה. הוא אמר כי לחברה עכשיו יש  הזדמנות להסביר בבית המשפט כיצד בדיוק היו מעשיה מכוסים על ידי הפטור הפדרלי של חוק פרטיות תקשורת האלקטרוניקה.

בשנים האחרונות, מספר התביעות נגד חברות אינטרנט ורשתות חברתיות נמצא בעלייה. הסיבה העיקרית לכך היא הגדלת המודעות בקרב צרכנים על כללי פרטיות, וזה טוב למשתמשים, אך פחות טוב לענקיות הטכנולוגיה.

בשנה האחרונה הוגשו נגד הרשת החברתית הגדולה בעולם מספר תביעות, שחלקם נדחו על ידי בתי המשפט, אך ביום שלישי האחרון דחה בית המשפט את דרישתה של פייסבוק להיפטר מתביעה הייצוגית. פייסבוק טענה כי הסריקה לכאורה של ההודעות של המשתמשים שלה הייתה מכוסה על פי חוק הפרטיות בתקשורת אלקטרונית הפדרלי ליירוטים על ידי ספקי שירות המתרחשים במהלך עסקים הרגילים. אבל השופט המילטון אמר שפייסבוק "לא הציעה הסבר מספק כיצד בפועל סריקות שכאלה יחשבו למהלך העסקים הרגילים שלה."

פייסבוק אמנם מקבלת את הטענות אך כופרת באשמה.

בתביעה, שהוגשה על ידי מתיו קמפבל בשנת 2013, נטען כי פייסבוק סורקת שיחות והודעות פרטיות של המשתמשים שלה, מה שמהווה הפרה של פרטיות ואינו חוקי במדינת קליפורניה ובחוק האמריקאי. עוד נטען כי פייסבוק סורקת את השיחות ושואבת מילות מפתח וקישורים בהודעות פרטיות, במידע שנאסף נוצר פרופיל לכל משתמש, אשר מאפשר לחברה להתאים מודעות ולספק  תוכן פרסומי ממוקד ומפולח למשתמשים שלה.

באופן מפתיע, פייסבוק איננה מכחישה את הנוהג של סריקת ההודעות של המשתמשים שלה והיא טוענת שזה לא באחריות פלילית לנוהג של החוק האמריקאי. החברה טוענת כי פעולותיה נמצאות תחת חוק הפרטיות בתקשורת האלקטרונית, במסגרתו היא יכולה לסרוק נתוני תקשורת במהלך העסקים הרגילים שלה. פייסבוק טוענת שלא נסרקו הודעות פרטיות מאז 2012 למטרות פרסום. עם זאת, היא טוענת כי היא ממשיכה את הנוהג בכדי להילחם בתוכנות זדוניות בפלטפורמה שלה.

התביעה יכולה להועיל לכל משתמש פייסבוק ששלח או קיבל קישורים באמצעות מערכת ההודעות הפרטית שלו. התביעה דורשת פיצויים של עד 10,000 דולרים שישולמו לכל משתמש, וגם צו לפייסבוק שיעצור את סריקת ההודעות מכאן והלאה.

בהתחשב בכך שפייסבוק עושה את רוב הכסף שלה מפרסום, סביר להניח שהחברה תילחם על התיק הזה בשיניים ובציפורניים וזה כדי למנוע לא רק תשלומים, אלא גם להמשיך ולהציץ בהודעות ולבנות פרופילים מקיפים יותר של המשתמשים שלה לשיווק ממוקד.

כתיבת תגובה