Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

ביום רביעי ה- 1 ביוני 2011 הגישה התאחדות ה- PMA האמריקאית (The Performance Marketing Association) תביעה נגד רשות המיסים של מדינת אילינוי, הקוראת לבדוק את חוקתיותו של חוק חדש הדורש מסוחרים מחוץ למדינה, שהציבו פרסומות באתרי אינטרנט של אפילייט (Affiliate networking) באילינוי לגבות מס מכירות.

התאחדות ה-PMA  טוענת כי ישנם לפחות 9,000 אפילייטורים באלינוי ביניהם בלוגרים, עמותות, עסקים ביתיים ועסקים קטנים עם עשרות עובדים אשר צברו $ 744,000,000 בהכנסות מפרסום בשנה האחרונה.

מאז שהחוק נחקק בחודש מרץ, קמעונאים, כולל Amazon.com ו Overstock.com כבר ניתקו את מערכות היחסים שלהם, ו- PMA אומרת שאם סעיף HB 3659 לחוק יכנס לתוקף ב -1 ביולי כמתוכנן, שותפי אינטרנט עסקיים באילינוי יהיו בסכנה, וכך גם הכנסות המדינה ממס אשר ע"פ ההערכות, מסתכמות בכ- 22 מיליון דולר מדי שנה כתוצאה מאפילייט.

PMA אומרת כי ישנם מעל ל- 200,000 שותפי שיווק באינטרנט הפועלים במדינת אלינוי, לפי מודל האפילייט מארקטינג, והסבירו בתביעה כיצד עובד המודל:

"שיווק שיתופי באינטרנט הוא מודל פרסום, לפיו שותף עצמאי בעל אתר אינטרנט, מקבל עמלת הפניה או תשלום מחנות מקוונת, אם מבקרים שגלשו באתר האינטרנט שלו הקליקו על קישורים או כרזות כדי לנווט ולאחר מכן לרכוש מוצרים באתר של המשווק. שותפי המשווקים (אפילייטורים) לא מוכרים מוצרים ולא גובים כסף מהצרכנים. הם לא מספקים מוצרים או שירותים, ואין כל קשר עסקי או של בעלות בין השותפים והסוחרים באינטרנט, מעבר להגבלות שבהסכם הפרסום".

PMA מספרת, כי הגישה את תלונתה בבית המשפט המחוזי של המחוז הצפוני של אילינוי מטעם חבריה, בניסיון להרתיע מדינות אחרות מפני חקיקת חוקים דומים.

לפי דברי ה- PMA, סעיף HB 3659 לחוק, חורג ממגבלות הכוח של המדינה להסדיר את המסחר הבין-ארצי על פי סעיף המסחר, כפי שנקבע בפסיקת בית המשפט העליון בשנת 1992, Quill Corp נ' צפון דקוטה, אשר מצהירה כי מדינה לא יכולה להטיל חובת איסוף מס על חברה אם לחברה אין נוכחות פיזית באותה מדינה.

בנוסף, PMA סבורה שהחוק יוצר הפליה מול המסחר באינטרנט, תוך הפרת חוק ה-  "Internet Tax Freedom Act " הקובע כי המכירות באינטרנט לא לא יכולות להיות מופלות מול חובות המס החלות רק על עסקאות מקוונות.

מתבסס על דיווח תקשורתי של גב' אינה שטיינר לקריאת הסיקור באנגלית.

גיא אופיר משרד עורכי דין, המתמחה בדיני אינטרנט. לקביעת פגישה עם עורך דין לאינטרנט, התקשרו: 03-5323650

אין באמור לעיל משום חוות דעת משפטית.