Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

מה האימייל (email) של פייסבוק, ואיך ליצור עם Facebook קשר?

אם הגעתם לעמוד הזה, אז כנראה שאתם מחפשים דרך ליצור קשר עם פייסבוק. החל מאמצע חודש ספטמבר 2016 ניתן ליצור קשר עם פייסבוק בדוא"ל (המילה העברית לאימייל), ולהמציא לה כתבי טענות וצווים שיפוטיים. עד לאחרונה, יצירת קשר עם פייסבוק הייתה בגדר משימה בלתי אפשרית. אך, לאחר שמשרדנו הגיע להסדר פשרה עם פייסבוק בעתירה שהגשנו נגדה, ניתן כעת להמציא כתבי טענות ואף ליצור קשר עם פייסבוק לגבי כל נושא על ידי שימוש בכתובת המייל שמפורסמת בעמוד זה. במסגרת המאבק המשפטי שניהלנו במשך שנים וצלח בעקבות עתירה שהגשנו, הבשיל ההסדר שקיבל תוקף של פסק דין, במסגרתו פייסבוק התחייבה כדלקמן:

"פייסבוק-אירלנד (החברה האחראית על פייסבוק בישראל) תעמיד, ותמסור לב"כ העותרים – עו"ד גיא אופיר, כתובת דואר אלקטרוני, אשר תשמש להמצאה של כתבי בי-דין והודעות בישראל לפייסבוק-אירלנד (להלן: "כתובת הדוא"ל").

כל הפונים לכתובת הדוא"ל כאמור יקבלו הודעת דואר אלקטרוני חוזרת אוטומטית, המאשרת את ביצוע הפניה לכתובת הדוא"ל. המצאה לכתובת הדוא"ל האמורה תהווה המצאה כדין לפייסבוק-אירלנד".

 

 

 

עד כה, פייסבוק לא אפשרה לאף משתמש ליצור עמה קשר (גם לא כאשר היה מדובר במקרים דחופים), לא סיפקה שירות לקוחות ואף לא כל מספר טלפון ו/או פקס ליצירת קשר. נציגי פייסבוק אף נהגו באלימות ובכוחניות, כאשר נעשו ניסיונות להמציא כתבי טענות אל פייסבוק ישראל, ברוטשילד 22, ת"א. ראו למשל פסק דין שניתן בת.ק. 44854-10-15 גיא אופיר נגד פייסבוק ישראל, שם קיבל בית המשפט את התביעה נגד פייסבוק ישראל, וקבע שנציגיה הפעילו כוח בלתי סביר נגד עו"ד אופיר, עת ניסה להמציא להם כתבי טענות, ובהתאם הורה לפייסבוק לפצות את עו"ד אופיר (ראו גם בתקשורת: פייסבוק תפצה עו"ד שהותקף כשניסה להמציא לה כתבי טענות).

 

לאחר מאבק עיקש שניהל משרדי מול פייסבוק בביהמ"ש המחוזי בת"א, בעתירה שהתנהלה בפני כב' השופטת רות רונן, הגענו כאמור להסדר פשרה שקיבל תוקף של פסק דין, במסגרתו התחייבה פייסבוק לספק למשרד שלנו, כתובת דוא"ל שתאפשר לכל אזרח או תושב ישראלי לשלוח מייל ישירות אל פייסבוק. פייסבוק התחייבה כי כל פנייה תקבל מענה אוטומטי כי פנייתו התקבלה. משמעות ההסדר היא כי כל פנייה באמצעות המייל תהווה המצאה כדין. יוצא אפוא, שאם פרסמו בפייסבוק תוכן פוגעני עליכם בין אם זה שיימינג, הטרדה מינית, פגיעה בזכויות יוצרים, עוולות מסחריות או הפרת חוק מכל סוג, ניתן לשגר מכתב דרישה לפייסבוק באמצעות הדוא"ל, לבקש הסרה, ואם פייסבוק לא תסיר בתוך זמן סביר את הפרסום הלא חוקי, אזי קמה לה אחריות לפרסום מכוח דוקטרינת נוהל הודעה והסרה. או אז, ניתן להגיש תביעה ולהמציא את כתב התביעה באמצעות הדוא"ל, פעולה המהווה המצאה כדין לפייסבוק, ומחייבת אותה בהגשת כתב הגנה.

עם ישראל הוא העם היחידי בעולם שקיבל את האפשרות לפנות לפייסבוק באמצעות דוא"ל ושלא רק באמצעות הכלים המקוונים, ומהיום פנייה ויצירת קשר עם פייסבוק, היא פשוטה ונגישה יותר. כמובן, שחשוב להדגיש כי לכל הליך משפטי מול פייסבוק מומלץ לפנות למשרד עו"ד המתמחה בדיני אינטרנט, לשון הרע, משפט מסחרי, וזכויות יוצרים.

האמור בסקירה זו ובסרטון אינו מהווה ייעוץ משפטי.

כתובת הדוא"ל של פייסבוק: Israellegalprocess_inc@fb.com