Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

בנובמבר 2013 הורה בית המשפט בצרפת לגוגל, למצוא את הדרך ולמחוק קישורים ל 9 תמונות אינטימיות של מקס מוזלי לשעבר האיש מספר אחת במרוצי המכוניות של פורמולה, בהם הוא לקח חלק באורגיה עם זונות.

ההחלטה על ידי בית הדין דה גרנדה בפריז התייחסה לתמונות של מוסלי שפורסם ב2008 על ידי צהובון בריטי שכבר הספיק להתפרק "החדשות של העולם" התמונות הראו כי מוזלי, בן ה 73, הוכה ונקשר על ידי חמש זונות לבושות במדי הצבא הגרמני בסגנון נאצי , בסצנה שתוארה על ידי העיתון בשם "אורגיה נאצית חולנית"

מוזלי הודה כי לקח חלק בפעילות סאדו-מזוכיסטית עם חמש הזונות – ושילם להן 2500 £ (4,000 $) – אך הכחיש כי האורגיה הייתה בנושא נאצי.

בשנת 2008 הוא תבע בהצלחה את העיתון בגין הפרת הפרטיות, וזכה בפיצויים בסך 60,000 £ (90,000 $)

ובשנת 2011 הוא זכה גם בתביעת פרטיות דומה בצרפת – שעיתון אחר הפיץ גם – וזכה 32,000 £.

מוזלי טען כי כיום, התמונות יישארו מקוונות ונגישות בקלות באינטרנט, עם השימוש בכמה מילות מפתח. מוסלי, שאמר בשנת 2009 שהוא איבד את הכבוד שלו בעקבות פרסום התמונות, טען כי גוגל לא עשתה מספיק כדי להסיר את התמונות.

משמעות הפסיקה היא כי לגוגל ניתנו חודשיים מרגע ההחלטה כדי לגרום לתמונות להיעלם.
"Google חייבת להסיר ולהפסיק, לתקופה של חמש שנים, החל מחודשיים לאחר החלטה זו, את המראה של תשע התמונות שזוהו על ידי מקס מוסלי בתוצאות מנוע חיפוש תמונות של גוגל" הורה בית המשפט.

גוגל גם תצטרך לשלם פיצויים של 5,000 € (6,700 $) לאיל המירוצים לשעבר.

צנזורת על

ההחלטה היא ללא ספק מכה קשה למנוע החיפוש הגדול בעולם, שמנסה לבסס מחדש את מעמדו כפלטפורמה המספקת קישורים – ולא כשוטר גלובלי של תוכן מקוון. בעוד מנוע החיפוש יכול למחוק את התמונות, הוא לא יכול למנוע מאותן התמונות מלהיות מפורסמות.

גוגל אמרה שהיא תערער על ההחלטה ופרסמה הצהרה ביום רביעי ותארה אותה "פסיקה מטרידה עם השלכות חמורות על חופש ביטוי באינטרנט".

שמירה על הסרת התמונות תדרוש מאיתנו בניית תוכנה חדשה כדי למצוא באופן אוטומטי ולהסיר הודעות טריות של התמונות, אמרה היועצת המשפטית של Google גברת דפנה קלר.

"למרות שאנחנו כבר מספקים דרך מהירה ויעילה של הסרת חומר בלתי חוקי מאינדקס החיפוש שלנו, בית המשפט הצרפתי הורה לנו לבנות את מה שאנחנו מאמינים כמכונת צנזורת -על" היא אמרה.

בבלוג שפורסם בחודש ספטמבר 2013, גוגל אמרה שכבר הוסרו "מאות עמודים למר מוסלי", ע"י על פי מה שהיא מכנה כ"מודל חדש של צנזורה אוטומטית" "וזה לצערינו מסוכן ומדאיג".

גוגל מובילה קרב יחד עם חברות אינטרנט אחרות נגד טיוטה אירופאית – חוק שיעניק לצרכנים זכויות רבות יותר באינטרנט, במיוחד במבקשים הסרת תוכן ספציפי.

גוגל עומדת בפני מספר תביעות פרטיות אחרות באירופה, שאחת מהם כבר הוגשה על ידי מוסלי בגרמניה. החלטה על המקרה צפויה בתחילת השנה הבאה.

באם נתקלתם במצוקה משפטית באינטרנט, אנו ממליצים בכל סוגיה משפטית בעניין גוגל, לפנות לעורך דין המתמחה בדיני אינטרנט, ובפרט לעורך דין בעל ניסיון בהליכים משפטיים נגד גוגל. למשרדינו ניסיון עשיר בהליכים משפטיים הן בבתי משפט והן מחוץ לבתי משפט נגד גוגל, יוטיוב, ופייסבוק.

גוגל כבר הפסידה בישראל מספר תיקים  לדוגמא:  משלוחה נגד גוגל, רוזנטל נ' גוגל, לכן, מומלץ לכל אדם שנפגע מגוגל, לפנות לייעוץ משפטי בנושא.

לפרטים נוספים אודות משרד עורכי דין גיא אופיר ולקבלת ייעוץ ע"י עורך דין אינטרנט,
צרו קשר באמצעות הטלפון: 03-5323650 או באמצעות המייל: office@ophirlaw.com.

כתיבת תגובה