Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
duns100_2023

לבית המשפט בתל אביב הוגשה לאחרונה ע"י משרד עו"ד גיא אופיר בקשה לחשוף פרטי חברה שהפרה זכויות יוצרים בפלטפורמת הפרסום של גוגל.

כחלק מתביעה גדולה שמייצג המשרד כנגד גוגל, אמזון וחברות נוספות premier dead sea חברה המייצרת מוצרי טיפוח מים המלח, הגישה תביעה על סך 500,000 ש"ח כנגד חברת גוגל בעקבות פרסומות שהעלתה גוגל, באמצעות פלטפורמת הפרסום של גוגל אדוורדס (פרסום ממומן) וכנגד מספר חברות אשר פרסמו ושיווקו מוצרים פגומים ופגי תוקף שלה, הציגו עצמן כשותפות עיסקיות של החברה אשר משווקות את מוצריה הישר מהמפעל, חמור מכך החברות הללו השתמשו בשמה של premier dead sea בגוף הפרסומות בגוגל אדוורדס ובכך הטעו את ציבור הרוכשים והגולשים לחשוב, אשר מדובר בחברת פרמייר ים המלח, הידועה בשירות אמין ובמוצריה האיכותיים.

פרמייר נגד גוגל

גם לאחר שפנתה החברה לגוגל בבקשה להסיר את הפרסומות הכוזבות. גוגל התעלמה מהבקשות והשאירה את הפרסומות בעינן.

פרמייר ים המלח, אשר מיוצגת בתיק ע"י עורכי דין גיא אופיר ועופר רוזנבלום, הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לדרוש מגוגל לחשוף את פרטי אחת החברות, אשר הוברר כי היא חברה ישראלית ואיננה חושפת שום פרטי התקשרות באתר האינטרנט, איננה מציגה כתובת, טלפון וכתובת דוא"ל.

בבדיקה מול רשם החברות נמצא כי כתובת החברה, רשומה בבית פרטי באחת מערי הדרום, ככל הנראה בית משפחתו או קרוביו של אחד הבעלים, אך ללא שום אזכור של החברה, אשר מאפשר בירור והמצאת כתב תביעה.

על אף שבד"כ יש אפשרות לזהות את בעלי האתר/הדומיין ע"י חיפוש פשוט בHow is ,  יש רשמים שמאפשרים רישום של אתר/דומיין באמצעות "פרוקסי" המסתיר את פרטי הבעלים. וכך עשתה החברה הנ"ל.

עו"ד עופר רוזנבלום: "ניסינו לאתר את החברה ואת בעליה בכל האמצעים החוקיים העומדים בידינו ויש לנו חשד סביר שמדובר בחברה ישראלית אשר דואגת להסתיר את זהותה בקפדנות, לא נותר לנו אלא לפנות לגוגל, אשר יוכלו לאשש את ממצעינו באמצעות חשיפת פרטי המשלם ואנשי הקשר ששילמו עבור הקמפיין הפרסומי שהעלו לגוגל אדוורדס"

גוגל אשר גובה מהחברות הללו תשלום עבור פרסום באדוורדס מקבלת אותן כשותפה עיסקית ומשמשת מקלט עבורן בעוד הן מבצעות הפרה של זכויות יוצרים בתוך פלטפורמת הפרסום שלה עצמה ופוגעות פגיעה חמורה בשמם הטוב של חברות אמינות וישרות, אשר ידועות בציבור באיכות השירותים והמוצרים שלהן.

בקרוב ידון בית המשפט בתל אביב, אם לדרוש מגוגל לחשוף את פרטי החברות המתחזות על מנת שאפשר יהיה לנהל נגדן הליכים משפטיים.

לפרטים נוספים ולקבלת ייעוץ והכוונה ראשונית ע"י עורך דין אינטרנט, פנו למשרד עו"ד גיא אופיר
באמצעות הטלפון: 03-5323650 או באמצעות המייל: office@ophirlaw.com

כתיבת תגובה